• Hallonröd

Våfflor - ägg eller inte?

Ska det vara ägg eller inte i våffelsmet?
    Har hittat ett recept (Ica) där ägg ingår men i flera andra är inte ägg med.
    Vilket blir bäst? Vad tycker du?

// Hallon är inte bara gott utan nyttigt också...
  • Svar på tråden Våfflor - ägg eller inte?
  • SIN74

Jag vill ha ägg i mina och vitan ska skiljas från gulan och vispas fluffig - frasigare våfflor.

• Hallonröd
    SIN74 skrev 2008-06-26 20:09:47 följande:
    Jag vill ha ägg i mina och vitan ska skiljas från gulan och vispas fluffig - frasigare våfflor.
    Ok...Flört Tack
  • Sencha

Finns ju hur många varianter som helst. Men nej, de vi brukar göra innehåller inte ägg.

Son född 2004; BF 11 juli
  • Hallonröd
    Sencha skrev 2008-06-26 20:13:06 följande:
    Finns ju hur många varianter som helst. Men nej, de vi brukar göra innehåller inte ägg.
    Zimlis skrev 2008-06-26 20:15:39 följande:
    Inte ägg
    Ok...Flört

Tack för era svar
  • brokig

Min farmor gör våfflor på lika delar vispgrädde, mjöl och iskallt vatten. De blir riktigt frasiga och väldigt mättande. Och som farmor brukar säga: "Nyttiga är de också för de innehåller ju inget fett alls..."

Jag har inte vågat berätta att vispgrädde till 40 procent består av fett

• haberg

våra supergoda våfflor görs med 3dl mjöl som vispas med 2dl iskallt vatten och 3dl gräddfil! väldigt lätt och väääldigt gott !

lite salt brukar jag ha i också kom jag på, typ ett kryddmått.

• Zimlis
    brokig skrev 2008-06-26 20:21:45 följande:
    Min farmor gör våfflor på lika delar vispgrädde, mjöl och iskallt vatten. De blir riktigt frasiga och väldigt mättande. Och som farmor brukar säga: "Nyttiga är de också för de innehåller ju inget fett alls..."Jag har inte vågat berätta att vispgrädde till 40 procent består av fett
    Diggar din farmor
  • Hallonröd
    brokig skrev 2008-06-26 20:21:45 följande:
    Min farmor gör våfflor på lika delar vispgrädde, mjöl och iskallt vatten. De blir riktigt frasiga och väldigt mättande. Och som farmor brukar säga: "Nyttiga är de också för de innehåller ju inget fett alls..."Jag har inte vågat berätta att vispgrädde till 40 procent består av fett
    Nämen......*hihi*...
  • Hallonröd
    haberg skrev 2008-06-26 20:22:04 följande:
    våra supergoda våfflor görs med 3dl mjöl som vispas med 2dl iskallt vatten och 3dl gräddfil! väldigt lätt och väääldigt gott !lite salt brukar jag ha i också kom jag på, typ ett kryddmått.
    Gräddfil...?...Förvånad....
  • Hallonröd

Testade Ica´s recept...de blev kanongoda och lagom frasiga Räcka ut tungan

Svar på tråden Våfflor - ägg eller inte?