• DaJoDe

"Mamma, jag är en nakenfis"...

Gaaahhhh, vår dotter på 2 år har fått för sig att varje kväll efter vi ha lagt henne ta av sig sin pyjamas samt blöja. Sen står hon där uppe och ropar på oss, ropar bla att hon är en nakenfis... Hon är inte ledsen utan verkar göra detta bara för att få uppmärksamhet samt skjuta på det att hon ska somna. Men, något som var lite gulligt de första gångerna håller nu på att bli väldigt irriterande. Vad ska vi göra?! Vi har testat att sätta på ett par tajta trosor över blöjan, men hon lyckas ändå att få av sig allt, body funkar inte heller. Vi har även lagt plastad frotté i sängen och låtit henne ligga naken, men då blir hon ledsen när hon väl känner att hon måste kissa. Vid ett tillfälle har hon kissat i sängen och tja, ingen vinst för nån direkt. Har även testat att resonera med henne innan hon går till sängs om att hon inte får ta av sig. Detta resulterar bara i att hon bara konstaterar att hon inte får när hon väl gjort det...

Så, nån som varit med om detta och funnit någon bra lösning? Finns det helkroppsstrumpor för småbarn??? . Kom gärna med idéer om hur vi kan få detta att sluta. Förstår att hon väl en vacker dag kommer att sluta med detta rackartyg själv, men just nu känns det som att vi vill hjälpa henne att sluta med det....

Tack tack på förhand!

• Svar på tråden "Mamma, jag är en nakenfis"...
  • SIN74

Jag gjorde så när jag var liten, min mamma sydde fast dragkedjan i min pyjamas:) Pappa tyckte att hon skulle vända pyjamasen bak och fram - men den satt inte så bra då:)

• hjärtat82

Jag har för mig att jag hört om pyamaser med knäppning bak, då är det svårt att få upp! kanske kan du sy om en om du inte hittar!

• annasbäbis

Söt tjej

Kan ni inte i några nätter ligga hos henne tills hon har somnat så kanske hon glömmer bort att busa till det...

• LiindaE

hahahaha jag har ingen aning ,men hihihi vad jag "fnissar" av ditt inlägg...
    hihihi kan se det framför mej...
    guuuu vad mysigt det ska bli(bebis kommer i oktober).

• Venna

vad använder ni för blöjor? Vår lilla dam började med exakt samma sak, kastade ut blöjan långt ut på golvet och ropade också att hon var en nakenfis

Vi bytte blöjor till såna där byxblöjor (eller heter det blöjbyxor?!) och hon har hittills inte lyckats krångla sig ur dem.

• DaJoDe

Det finns alltså pyjamaser med knäppning där bak?! WOW, sån måste jag få tag på! En kompis hade det som förslag, men mest på skoj. Eller så får jag väl hitta nån smart lösning a la SIN74:s mamma . Nu kör vi ju tvådelad pyjamas, men allt började en kväll när alla tvådelade var smutsiga och hon fick en helkropps med dragkedja...

Tyvärr funkar inte byxblöjor för dem får hon också av sig...

Kan ju även tillägga att när vi första gången testade med att ha trosor över blöjan så ropade hon som vanligt på oss med sin den där finurliga nakenfisrösten. Men när jag kom upp stod hon med trosorna lite ovanför knäna och bad om hjälp!!! Ja, hon har alltså mage om att be om hjälp för att kunnautföra detta rackartyg också . Busfia är hon helt klart, men som sagt, aningens tröttsamt...

• Noklen

Så gjorde vår tjej en period också. Oj va tröttsamt det var! Vi lät henne stöka på och tog på henne blöjan igen när hon somnat. Vi hade kisskydd under madrassen och, peppar peppar, så hände det aldrig någon olycka. När hon märkte att vi struntade i att hon var naken så slutade hon med att klä av sig.

Världens finaste tjejer ♥ Moa 051020 ♥ Saga 080326 ♥
  • sofanda

Precis så håller våra tvillingtjejer på...de har nyligen fyllt två år och är väldigt intresserade av pottorna.

De brukar ta av sig byxa och blöja även på dagen...man hittar en kissblöja lite varstanns och även kisspölar...

Ibland lyckas en av dem kissa i pottan, då är den andra där och häller ut....

sommar och sol, tjohoooo!
  • Nenne 71

Kan ju även tillägga att när vi första gången testade med att ha trosor över blöjan så ropade hon som vanligt på oss med sin den där finurliga nakenfisrösten. Men när jag kom upp stod hon med trosorna lite ovanför knäna och bad om hjälp!!! Ja, hon har alltså mage om att be om hjälp för att kunnautföra detta rackartyg också . Busfia är hon helt klart, men som sagt, aningens tröttsamt...

Tack för dagens skratt. Bra att hon lärt sig att be om hjälp. Har tyvärr inga tips.

• vicsun

Ja det låter ju onekligen lite gulligt.. Men inte så kul kanske när man väl är i den situationen.. kanske värt att prova rådet från Noklen och se om det kan bli ngt bättre..

Lycka till då=)

• DaJoDe

Nu verkar jag ha kommit på lösningen!!! Eller ja, det funkade igår kväll i alla fall! Jag köpte ett nattlinne! Hon tyckte väl helt enkelt att det var för fint för att ta av sig . Och aningens svårare är det nog att krångla över ett helt nattlinne över huvudet, men jag vet inte om hon ens försökte. Vi får väl se om det funkar lika bra ikväll, för i så fall får jag väl köpa på mig ett gäng nattlinnen .

Visst, gulligt är det hela, speciellt om det visar sig vara över . Jag får väl ta och återkomma med en rapport om det håller i sig eller inte.

Ha en bra dag!

• enny signatur

äär det inte dags att ta bort blöjan då? uppenbarligen ställer dne ju till problem...

Svar på tråden "Mamma, jag är en nakenfis"...