• Sixtisix

Vad ska man packa i bb väskan?

så svårt att veta vad man ska ha med sig! några tips! så lätt att man glömmer de viktigaste, åh att man inte tänker på vissa saker! :D

• Svar på tråden Vad ska man packa i bb väskan?
  • Nyfiken gul

patientbricka
    mvc-journal
    blodgrupperingspapper
    id-kort

tofflor
    kamera
    mobil + laddare
    pengar till parkering

hygienartiklar - shampo,balsam,tvål,deo,tandborste, tandkräm ---- o vad man nu kan vilja ha med sig

kläder för dig under bb-vistelsen
    kläder för bebis att åka hem i

något att göra!!!
    Jag låg 5 dagar på bb o höll på dö av tristess så se till att du har något att göra, jag uppskattade min mp3-spelare, kortleken och korsordstidningen VÄÄÄÄLDIGT mycket eftersom sonen fick gulsot o behövde sola i två dygn -  o då har man extremt mycket tid över att slå ihjäl....

pappa kanske vill ha kalsingar o byte med sig om han stannar över natten.

• pialotta

En filt till bebisen.

Ett måste är kameran + extra batteri
    Lite godis eller något annat gott + dricka.

• Majan78

Myskläder, tofflor till dig

Hygienartiklar

Något att äta; godis, vinddruvor etc

Tidning el bok

Telefonnummer till dem du vill ringa efteråt. Man tror att man kan dem - men man är som förvirrad av annat!

Kläder till bebis - i alla fall att åka hem i

kamera

• hoppas på en liten

jag tog med mej hygienartiklar samt kläder till mej och bebis.
    men när jag låg på bb använde jag deras skjortor för jag tyckte inte det var så bekvämt med byxor på eftersom jag blev sydd men dom var väldigt sköna att strosa runt i dom har ju sånna där långa rockar oxå inga vackra kläder men vem bryr sej om hur man ser ut där när man nyss fött barn tog även med mej tofflor och lite sysselsättning.. hade bara vanliga kläder när jag åkte hem..

• Loviset

Sugrör!

Så har man egna ifall man glömmer fråga om det eller så.
    Perfekt om man blir törstig mellan krystvärkarna. (:

• War

Som jag sagt tidigare, en liten flaska vin att skåla med när allt är klart.

Kanske en chapel hill ?

• frulan

Ett annat tips är att ha med en vattenflaska med drickpip (eller vad det nu heter).

Loviset skrev 2008-06-27 20:01:30 följande:
    Sugrör!Så har man egna ifall man glömmer fråga om det eller så.Perfekt om man blir törstig mellan krystvärkarna. (:
  • frulan

Jo, jag hade med mjukt toapapper oxå.
    Hade läst det som tips här på FL och tyckte det var fjantigt men sen vågade jag inte packa BB-väskan utan två mjuka rullar
    Det var mycket skönare att använda det de första dagarna då det gjorde så djävulskt ont i "paketet". Fast oftast så duschade jag av mig i stället.

• kärålajn
    EGET TOAPAPPER!!

Att gå på toa efter att ha krystat ut en bebis och sen torka sig med sjukhusets papper... det är som sandpapper!
    ღ Äntligen! Nu har vi världens goaste OLIVER hos oss! ღ 08-04-02
  • Loviset

Stora trosor och stora bindor.
    Bekvämt!

• frunygren
    Loviset skrev 2008-06-27 20:52:13 följande:
    Stora trosor och stora bindor.Bekvämt!
    alla skriver om stora trosor men jag tycker det är svårt ändå att veta exakt vad man ska ha. är det mammatrosor som gäller eller kan man ha typ vanliga boxers?
  • Loviset

Jag skulle köra på vanliga boxers. Bebismagen är ju reducerad till en mjuk säckig sak. Ingen som klämmer åt bara.

Men det är nog upp till var och en. Saken är mer det att bindorna man får på BB är GIGANTISKA! :P

• Zekå

Bästa tipset är en lite mindre väska till förlossningen o en annan till bb vistelsen för man behöver ju inte allt på förlossn som man behöver sen.
    Sora väskan kan ju vara ivägen innne på förl rummet!!

• Trissy

Ta gärna med badbyxor till pappan, om han skulle vilja göra er sällskap i dusch eller bad, det brukar personalen uppskatta...
    Ett annat är en eller att par bra sömlsa BH:ar, typ sport/amning att ha på sig första dygnen när tuttarna ömmar jättemycket. Då behöver de ett bra stöd. Själv har jag köpt från http://www.minimundus.se/body_mamma/amningsbh.htm och är verkligen jättenöjd. Billigt och bra, snabb leverans.

• mandelblomma

ett tips är att faktiskt använda deras BB kläder, man slipper tvätten och de är sköna!
    Sen hade jag med mig egna mjukiskläder när jag ex gick ner till apoteket o liknande.
    En skön BH är bra att ha med, bindor har de superbra där.
    Kläder till bebisen när ni åker hem, där använde jag deras.
    Hygiensaker till dig.
    En bok om du stananr länge, det kan bli långtråkigt ...
    ja sen papprena till förlossningen från barnmorskan.
    Mycket mer behöver man inte :)

• henlin

Jag packade med mig underkläder och myskläder men använde sjukhusets rockar och deras berömda "kasslertrosor". Jag blödde så mycket så jag tyckte det var praktiskt med trosor som jag bara kastade när de var använda.

Ett litet tips är att faktiskt "sno" med sig kasslertrosor och deras fenomenalt bra bindor med sig hem. Det gjorde jag! Bindorna jag köpte på apoteket var värdelösa mot den mängd blod som ja blödde!

Jag hade med mig coca-cola, snickers och druvsockertabletter. Jag saknade dock lite lektyr, låg kvar 5 dagar! Men som tur är fanns ju sjukhuskiosken. En bok, korsord eller sudoku kan alltså vara ett tips.

LYPSYL, man blir väldigt torr om läpparna av sjukhusluften!

Lycka till!

• maddec

Man borde packa med ett stort lugn om att personalen på förlossningen kommer att hjälpa en!
    /Madde som väntar nr 3

• frunygren

haha man skulle tänkt på det och tagit "kasslertrosor" från jobbe då innan man gick hem på sjukskrivning:P jobbar som uska.

• C A M

ett tips..

mkt undekläder till dig och stora bindor!!skönt att ha sitt eget

• henlin
    min ärta skrev 2008-07-03 21:07:53 följande:
    haha man skulle tänkt på det och tagit "kasslertrosor" från jobbe då innan man gick hem på sjukskrivning:P jobbar som uska.
    Japp!
Svar på tråden Vad ska man packa i bb väskan?