Symtom direkt efter äl????
Någon som har känt något på en gång efter äl?
Med första barnet kände jag samma sekund jag blev gravid.
Har en konstig tryck känsla längst ned i magen, lite som mild mensvärk.
Någon???
Någon som har känt något på en gång efter äl?
Med första barnet kände jag samma sekund jag blev gravid.
Har en konstig tryck känsla längst ned i magen, lite som mild mensvärk.
Någon???
enligt fl:s kalender så ska jag ha haft symptom 4 dagar efter ÄL då jag väntade våran dotter (spyattack)
Och hur kände du då??
Först vid 19-20 tiden åt jag en macka med leverpastej, smörgåsgurka för att jag var hungrig, sen vid 23 tiden fika vi igen minns det så väl.. den kvällen skulle min syster och bror komma upp till sommarstugan.. så därav det sena fikat och då vart jag så spyfärdig, fick lämna bortet, la mej på sängen och det gick över.. min mamma frågade min karl då - kan sofia vara gravid? Så tom hon REAGERADE!
Pratde med min mamma igår och stor grät, för jag sett ett gulligt lejon på bild, jag grät så jag hulkade, det gjorde jag väldigt tidigt med den första...
Mamma undrade lite fint om jag var gravid...
På morgonen dagen efter sexet med första barnet kändes det som om jag inte var ensam i min kropp. Det är helt omöjligt att veta det så tidigt för ägget har ju inte ens satt sig och kanske inte ens spermien hittat rätt ännu, men det var som om något i mig sa att det gick vägen på en gång. Så supermärkligt känsla och den följde med mig hela tiden fram tills mensen inte kom och när jag då kissade på stick så var det liksom bara för att bekräfta allt.
Dessutom blev brösten inte bara ömma utan i princip gjorde ont, det spändes så otroligt på BIM dagen som om de ville sprängas sönder framför ögonen på mig.
Ni kan tro att jag hoppas på samma känskla nu, men NOT. Har BIM ca. den 6 juli.
Ägget fäster normalt 7-10 dagar efter äl - Medicinsk fakta. Tidigast 5 dagar och senast 12 dagar.....
Så att känna något direkt efter äl är medicinskt omöjligt. Däremot finns det, det som folk kallar skengraviditet, spökgraviditet och intuition, fast man är spökgravid så innebär det ju inte att man inte kan bli gravid på riktigt.
Men att det skulle vara en riktig graviditet man känner direkt efter äl är inte möjligt.
jag hade äl någon gång mellan torsdagen - söndagen, jag har som molandemensvärk, inbillar jag mig eller kan det vara något? tacksam för svar..
ja varför inte, när tycker du man ska testa sig då? jag har beställt såna dära känsliga gravstickor från någon hemsida, hoppas dom kommer på måndag.
okej men ja är nog nära bim nästa vecka om jag får hem dom på måndag. kan ju väntat till typ onsdag då borde ja vara nära bim