• msi

Symtom direkt efter äl????

Någon som har känt något på en gång efter äl?
    Med första barnet kände jag samma sekund jag blev gravid.
    Har en konstig tryck känsla längst ned i magen, lite som mild mensvärk.

Någon???

• Svar på tråden Symtom direkt efter äl????
  • TuSSen09

enligt fl:s kalender så ska jag ha haft symptom 4 dagar efter ÄL då jag väntade våran dotter (spyattack)

• TuSSen09

Först vid 19-20 tiden åt jag en macka med leverpastej, smörgåsgurka för att jag var hungrig, sen vid 23 tiden fika vi igen minns det så väl.. den kvällen skulle min syster och bror komma upp till sommarstugan.. så därav det sena fikat och då vart jag så spyfärdig, fick lämna bortet, la mej på sängen och det gick över.. min mamma frågade min karl då - kan sofia vara gravid? Så tom hon REAGERADE!

• msi

Pratde med min mamma igår och stor grät, för jag sett ett gulligt lejon på bild, jag grät så jag hulkade, det gjorde jag väldigt tidigt med den första...
    Mamma undrade lite fint om jag var gravid...

• Skottdagen2008

På morgonen dagen efter sexet med första barnet kändes det som om jag inte var ensam i min kropp. Det är helt omöjligt att veta det så tidigt för ägget har ju inte ens satt sig och kanske inte ens spermien hittat rätt ännu, men det var som om något i mig sa att det gick vägen på en gång. Så supermärkligt känsla och den följde med mig hela tiden fram tills mensen inte kom och när jag då kissade på stick så var det liksom bara för att bekräfta allt.

Dessutom blev brösten inte bara ömma utan i princip gjorde ont, det spändes så otroligt på BIM dagen som om de ville sprängas sönder framför ögonen på mig.

Ni kan tro att jag hoppas på samma känskla nu, men NOT. Har BIM ca. den 6 juli.

• Teskedsmamman

Ägget fäster normalt 7-10 dagar efter äl - Medicinsk fakta. Tidigast 5 dagar och senast 12 dagar.....

Så att känna något direkt efter äl är medicinskt omöjligt. Däremot finns det, det som folk kallar skengraviditet, spökgraviditet och intuition, fast man är spökgravid så innebär det ju inte att man inte kan bli gravid på riktigt.

Men att det skulle vara en riktig graviditet man känner direkt efter äl är inte möjligt.

Mina drömmar uppfylldes 0402, 0510 och 0707, tre underbara killar!!!
  • ZJN

jag hade äl någon gång mellan torsdagen - söndagen, jag har som molandemensvärk, inbillar jag mig eller kan det vara något? tacksam för svar..

• TuSSen09
    Teskedsmamman skrev 2008-06-27 10:46:08 följande:
    Ägget fäster normalt 7-10 dagar efter äl - Medicinsk fakta. Tidigast 5 dagar och senast 12 dagar.....Så att känna något direkt efter äl är medicinskt omöjligt. Däremot finns det, det som folk kallar skengraviditet, spökgraviditet och intuition, fast man är spökgravid så innebär det ju inte att man inte kan bli gravid på riktigt.Men att det skulle vara en riktig graviditet man känner direkt efter äl är inte möjligt.
    fast enligt fl hade jag äl 9:e juli
    den 12:e var jag spyfärdig, den 13:e kom tröttheten, den 15:e var jag sur och tvär och då kunde jag döda om nån rörde mina pringles Haha. när jag blev gravid med dotter så var det på 3:e försöket och jag visste knappt då va skengravid är, det vet jag nu! Kan givetvis ha haft äl tidigare men och andra sidan så flyttades jag bakåt och fick bf senare så men vet inte vad man ska tro, det medisinska är ju inte direkt va ska man säga utprövat, finns ju dom som får känslan när dom känner nu blev jag gravid. Kanske har snabbare ägg??
  • ZJN

ja varför inte, när tycker du man ska testa sig då? jag har beställt såna dära känsliga gravstickor från någon hemsida, hoppas dom kommer på måndag.

• TuSSen09
    ZJN skrev 2008-06-27 13:11:50 följande:
    ja varför inte, när tycker du man ska testa sig då? jag har beställt såna dära känsliga gravstickor från någon hemsida, hoppas dom kommer på måndag.
    jag?

jadu om du beställt från typ testlagret dom som mäter 10 nånting hcg och om du har lust testa när du vill.. finns ju ingen regel att man inte får testa tidigt så testa på! Men jag av mina erfarenheter inte ett test till innan bim, inte en vecka innan iaf...
  • ZJN

okej men ja är nog nära bim nästa vecka om jag får hem dom på måndag. kan ju väntat till typ onsdag då borde ja vara nära bim

Svar på tråden Symtom direkt efter äl????