• Namnam

    Om ditt barn skulle ha......

    Om ditt barn skulle ha kalas och vill bjuda alla i sin klass utom en som har mobbat ditt barn, VAD SÄGER DU DÅ?

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Om ditt barn skulle ha......
  • Pochahontas

    Hmmm. Jag hade nog försökt köra lite mellanväg. Sagt att han får bjuda t.ex max tio stycken, så det inte blir EN enda som inte får komma.


    Använd Google, för sjutton!!! www.google.se
  • Snorkis

    Då skulle jag be mitt barn visa att hon/han är bättre kompis än den som mobbar...

    Så därför skulle alla bli bjuden!

  • Aquila

    Svarade inte på något av alternativen. Om sonen blir mobbad av någon hade jag bjudit över mobbaren och hans/hennes föräldrar långt innan kalaset var aktuellt och försökt lösa situationen.

    Om det inte var möjligt hade jag förklarat för både mobbaren och föräldrarna att jag kan inte i det läget tvinga min son att bjuda hem en person som är elak mot honom.

    Sen hade jag givetvis postat hem inbjudningarna och hoppas på att folk har den goda smaken att tala om för sina barn att man inte pratar i skolan om hurvida man är bjuden på kalas eller ej.

  • BillaBong

    Jävligt svårt. Jag kan inte välja nått av alternativen eftersom man gör samma skit tillbaka om man väljer bort en enda person som inte får komma, så jag hade kört på det som Pochahontas skrev: att man istället väljer ut de (tex) 10 st man helst vill ska komma.

    Att bjuda hem den som mobbat mitt barn skulle jag aldrig kunna då jag inte vill plåga mitt barn ytterligare med att ta in den som får mitt barn att må dåligt i vårat hem (våran trygghet). Big no no.

  • Violerna

    Jag tror jag skulle säga "Nej, du måste bjuda alla..."

    Annars är ju mitt barn lika dumt - och mobbar denne (mobbaren)..?! Att bjuda in även mobbaren vore ju (kanske ännu)ett försök till framtida vänskap. /Viola.

  • snillis

    Så som situationen är i TS så blir mitt val Bjud alla.
    Annars är vi lika "dåliga" som barnet som mobbar.

  • Marlene B

    Endera hälften av klassen eller alla, anser jag. Hatar mobbing och det är ju det vi skulle syssla med om vi uteslöt ett barn.

    Skulle också tagit upp det med de andra föräldrarna långt innan kalaset.

  • Lotlas

    Jag skulle, som andra skrivit, se till att ha löst mobbningen innan det blev dags för kalas. Att hämnas genom att inte bjuda vissa är bara larvigt. Däremot kanske jag skulle ha satt en gräns för hur många som får komma så att inte bara någon behöver känna sig utesluten. I så fall skulle jag självklart ha postat inbjudningarna så att ingen behövde känna sig utanför.

Svar på tråden Om ditt barn skulle ha......