• Tekklan

önskar tips på bra sidor med online kalender

Har ni några bra tips på gratis (helst iaf) online kalender som går att dela med andra? Kalendern tänkte jag använda för att upplysa mina elever om provdatum, läxor osv, så kalendern ska vara så enkel som möjlig och lättåtkomlig för dem.

• Svar på tråden önskar tips på bra sidor med online kalender
  • PetraMunchen

Jag använde mig av www.kalender.se/ när jag och min man skulle gifta oss. Den funka rätt bra bara man inte skriver in för mycket för då syns det inte på första sidan och man måste klicka sig vidare. (fast det funkar nog det med...)

Sen finns ju tex "plaxo" pulse.plaxo.com som du automatiskt kan synka med tex outlook. Det blir ju rätt bekvämt för dig då du bara behöver ändra i outlook på din dator så kommer det automatiskt in där... Dock kanske den blir lite krånglig för dina elever då jag tror de måste logga in.

Jag har inte koll på www.facebook.com, men de har säkert också någon funktion för kalendrar som man kan använda. De flesta skolungdomar är nog redan registrerade där...

Annars skulle jag nog rekommendera att lägga upp en helt vanlig "blogg" och skriva in läxorna i text. Det finns ju flera gratisalternativ du kan använda, bara söka på google.

Svar på tråden önskar tips på bra sidor med online kalender