• Petrah

hur ofta tvättar ni ansiktet noga?

och vad andvänder ni till ansiktet?

Wild, Raw and Beautiful
  • Svar på tråden hur ofta tvättar ni ansiktet noga?
  • ewaku

Jag tvättar ansiktet noga morgon och kväll. Mary Kays hudvård. De är väldigt enkelt och smidigt eftersom dom har sin underbara Time Wise 3in1.

• Tecken

Jag förstår inte frågan riktigt. Vad innebär att tvätta ansiktet noga? Vad innebär det för dig? Det är alltså ordet "noga", jag undrar över.

• Hihi2

Tvättar inte ansiktet särskilt noga. en gång i duschen varje dag. och jag har aldrig haft problem med finnar och liknande. jag tror inte på överdriven rengöring av ansiktet, det torkar bara ut huden istället.

• Petrah

jaha, hehe....jag menar en del kansek bara duscha av sig i duschen men jag menar som jag tar scrub sen ansiktsvatten efter dt. och ibland kanske man bara tvättar av sig lite mer snabbt i duschen.

Wild, Raw and Beautiful
  • Ilithyia

Duschcrème i duschen varje morgon. Duger fint, har varken fet eller torr hy.

• ewaku

Noga och noga.. Jag anser ju att använder man rätt produkter så blir de "noga". De torkar ju inte ut huden då heller. Rätt produkter föt son hudtyp är  A och O..

• Tecken

Isåfall: 1gång/dag. Ibland två.

• malinka2

Samma som ewaku, alltså Mary Kays produkter morgon och kväll Har aldrig haft så ren o fin hy som nu!

• skåne tjej

morgon + kväll.

First God created man, then he had a better idea...
  • Yohanna85

dermalogica produkter som ej torkar ut. Tvättar mig med gele på kvällen och sen återfuktar, morgon blir det bara skvätta kallvatten och sen lite återfukt

• Pormoicheia

1 gång i veckan (eventuellt 2 beroende på om jag vill och orkar trots att det inte behövs...)

Sminkar mig inte så jag behöver inte oftare.

Använder hemmagjord scrub gjord av ricinolja och bikarbonat.

• Nikki

tvättar ansiktet med morgon och kväll med rosen-vatten (ansiktvatten) och sedan har lägger jag ansiktskräm. om jag har använt smink så tvättar jag ansiktet med rengörningsmjölk eller med rengörningsgele. annars brukar jag göra ansiksmask ( naturlig utan kemikalier i). tycker att jag håller huden fräch och har inte massor av kemikalier och sånt, rosen-vattetnet som jag använder gör min mamma själv, det luktar gott och naturligt och huden blir så fin.

• Maja Gräddnos

Innan använde jag rengöringsgel och ansiktsvatten och hudkräm varje kväll. Jag hade jämt torra fläckar och synliga pormaskar.

Numera tvättar jag aldrig ansiktet (bortsett från att det kommer vatten på det i duschen). Jag tar bort mascara med lite olivolja, och nån gång i månaden masserar jag in olivolja+ ricinolja och ångar sedan av den. I övrigt rör jag aldrig hyn i ansiktet.

Hyn har aldrig varit så fin som nu, helt slät, inga synliga pormaskar och helt REN nu när den får sköta sig själv! Äntligen är huden balanserda, jag är fri från kemikalier och luras inte längre att köpa dyra produkter med en fin etikett! Freedom!

• Yummie

Morgon och kväll med Estee Lauders sparkling clean just nu.

• Yummie

Som är en rengörningsgel för fet hy.

• Tina och Fredrik

varje morron med kallt vatten
    varje kväll med cleanser

Svar på tråden hur ofta tvättar ni ansiktet noga?