hur ofta gör du en porengöring?
klämmer du dina egna porer eller gå till nån hudsalong?
klämmer du dina egna porer eller gå till nån hudsalong?
Klämmer själv, använder mask och pormaskplåster... Men skulle vilja gå till salong nån gång och testa. Men det blir aldrig av, mycket pga priset!
Gör det på mig själv när jag tycker det behövs!
funkar pormaskplåster verkligen? hur gör man? jag har vart på salong o dt är skönt efteråt. ånga du din hud innan du klämmer dina?
Pormaskplåster funkar kanon, iaf de som man sätter på näsan! Man tvättar näsan, torkar den, fuktar på lite lätt, tar bort plasten från plåstret och sätter på... Sen får det sitta tills det har torkat så det är helt stelt! När man drar bort det så är det som "ludet" på den sida som varit mot näsan!! Skiten från porerna blir alltså som små mjuka pinnar på plåstret! Trodde knappt mina ögon första gången jag provade! Men gör man ofta så blir det ju inte jättemycket varje gång förstås...
Har ångat nån gång ibland, men oftast inte... Men det borde man väl göra, är ju lättare att klämma då, och mindre risk för ärr, men men... Har aldrig ångat innan jag använt plåstrena, det behövs inte!
Jag klämmer inga pormaskar. dom "tvättar" jag bort. Även här så är de viltigt med rengöringen. pormaskar slipper man om man rengör sig rätt...
Hår står det väldigt bra info om just pormaskar;
huden.nu/hudbesvar/akne/pormaskar/
Plåstrena finns att köpa på de flesta ställen där de har ett utbud av hudvårdsprodukter... Jag brukar köpa mina på nån stormarknad, för där är de billigast (tror jag), typ Coop eller Maxi. Vet inte om det finns olika märken, men jag köper Nivea, de finns bland Niveas ansiktprodukter!
Finns även på typ Åhléns, Kicks osv...
Såhär ser förpackningen ut!
www.nivea.se/products/show/10280