• LillaMy28

Är det skadligt för barn att hoppa i hoppgunga?

Våran dotter är 4,5 månader och vi funderar om man skulle köpa en hopp gunga men hur är det för deras små kroppar??
    Hon kan hålla huvudet stadigt och tycker det är kul när hon "hoppar" i vårat knä.

Vad kostar hoppgungor ungefär?

finns det någon sida på nätet som säljer?

• Svar på tråden Är det skadligt för barn att hoppa i hoppgunga?
  • skorpiona

Vår son har er gammal hoppgunga som verkligen är kanon! Så jag rekommenderar att köpa begagnad! vet flera som haft problem med sina nya, vi köpte en som fjädern var för hård på, det blev alltså inget svung...

I början får man ju ha dem korta stunder, men skadligt för barnen tycker inte jag man kan säga att det är iaf, om gungan är ok vill säga..! Vår son ÄLSKAR verkligen sin gunga, nu är han 7 månader och hoppar mycket varje dag! Det står från 4 månader på dem, men vi hade honom faktiskt i den mycket tidigare, han var väldigt stadig, men vi höll förstås i honom i början då.

• Sicali

Allt är väl skadligt för små barn när inte föräldrarna har uppsyn över dem, eller över huvud taget egentligen. Bäst för de små liven är att bara ligga i föräldrarnas famn tills de kan gå stadigt och säkert, och egentligen när man tänker efter kan det vara skadligt det med. Var och en får använda sunt förnuft helt enkelt.
    Vi använder hoppgunga och sonen på snart fem månader älskar den och skrattar högt i den. Vi kommer att använda gåstol med och det har också hög skadlighetsfaktor på Fl.

• skorpiona

Håller helt med dig Sicali!! Bara man använder sitt sunda förnuft, så kan visst barnen leka i både hoppgunga och gåstol! Vi använder också båda, skulle inte ha en aning om hur jag skulle roa honom hela den tiden annars, han älskar ju gungan!!

• Ninni76

Har använt till alla mina 3....de tyckte att det var superkul...men självklart ska man inte lämna dem utan att ha uppsikt....Jag har en som är 13 år gammal som man sätter fast i en krok i taket....funkat fint fint....

• Sara Li

Vad jag sett när jag letat, finns inga nyare test än dessa, och därmed finns inga bevis för att hoppgungorna är bättre nuförtiden. Så jag litar på dessa test.

crimson skrev 2008-06-27 19:08:42 följande:
    Sara Li skrev 2008-06-27 17:09:50 följande:
    Testet är gjort 2005. alltså 3 år sedan. Förhoppningsvis har dem bättrat på sina produkter sedan dess. Jag ska absolut köpa en hoppgunga till min dotter när hon blir lite större.
  • Sipadan

Vi läste på nätet om babylands modell efter att vi köpt den.
    Det visade sig att den kunde vandra längts dörrkarmen.
    Efter det valde vi att aldrig använda den.

Svar på tråden Är det skadligt för barn att hoppa i hoppgunga?