• marina 81

    Jag är så ledsen, kommer "förlora" mitt bonusbarn snart..

    Han har bott med oss i ett år nu, då hans mamma övergett honom och flyttat till Spanien utan honom, lämnade honom hós sina föräldrar i Rumänien. Min man tog då över omsorgen om honom o hämtade honom till sverige, här har han fått börja svenskt dagis, lärt sig språket och fått kompisar, samt att han blivit min sons lillebror på riktigt..de älskar verkligen varandra! Och nu har mamman bestämt sig för att flytta hem igen till Rumänien, och hon vill ha tillbaka honom dit! Hon har egentligen aldrig skött om honom, det har varit hennes föräldrar som tagit allt ansvar..min man kommer ansöka om vårdnaden men det lär ju ta en välda tid o han kommer nog inte vinna eftersom han bor här! Usch, vi är så ledsna..ville bara skriva av mig lite!

  • Svar på tråden Jag är så ledsen, kommer "förlora" mitt bonusbarn snart..
  • Bibbilina

    Är han svensk medborgare? Isf kan hon väll inte bara flytta på honom hur som helst utan att pappan ger sitt medgivande? Min mamma behövde massa papper för att få ut pass till mig när jag var barn eftersom mina föräldrar inte levde ihop.
    Går det inte få till någon sorts express förhandling av något slag?
    Skaffa er en bra advokat med en gång!!

  • marina 81
    Bibbilina skrev 2008-06-27 17:11:39 följande:
    Är han svensk medborgare? Isf kan hon väll inte bara flytta på honom hur som helst utan att pappan ger sitt medgivande? Min mamma behövde massa papper för att få ut pass till mig när jag var barn eftersom mina föräldrar inte levde ihop.Går det inte få till någon sorts express förhandling av något slag?Skaffa er en bra advokat med en gång!!
    nej, han är ju rumänsk medborgare så min man har allt emot sig; medborgarskap, att han bor i annat land, att han är pappa..vårdnaden ges automatiskt till mamman vid skilsmässa. Anledningen att han fick ta hit honom från början var att hon lämnade hemlandet och övergav pojken som hon har vårdnaden om. Min man kom då överrens med hennes föräldrar och henne att det var bäst om han fick ta hand om sin son, då hon nu inte ville. Men nu har hon ändrat sig! Hon är totalt ansvarslös också, jag tycker så synd om min bonus. Det enda vi kan köra på i domstolen är väl just det, att hon inte tagit sitt ansvar.
  • Bibbilina

    Ja det får ni nog trycka hårt på. Hur är det med hennes föräldrar kan dom kanske hjälpa er och vittna mot henne? Det hade nog hjälpt enormt mycket! Blir det rättsak här eller i rumänien? Och som jag skrev innan skaffa bra advokat kanske en i varje land!?

  • marina 81
    Bibbilina skrev 2008-06-27 17:26:51 följande:
    Ja det får ni nog trycka hårt på. Hur är det med hennes föräldrar kan dom kanske hjälpa er och vittna mot henne? Det hade nog hjälpt enormt mycket! Blir det rättsak här eller i rumänien? Och som jag skrev innan skaffa bra advokat kanske en i varje land!?
    det blir i rumänien. Vi har en bra advokat men sjutton vad dyrt det är också, fastän kostnaderna där är mycket lägre än här..men han är ändå värd alla kronor! Han får det ju så mycket bättre här, än om han ska bo där med sin mamma som kanske sticker när som helst som hon är trött på att ta hand om honom..man kan ju inte hålla på o bolla han fram o tillbaka heller, kanske hon vill fara iväg igen om ett tag, ska han då tillbak hit o för hur länge då den gången? Hon har ingen ny man heller, o att leva som ensamstående där är typ omöjligt, så antingen måste hon väl bo med föräldrarna och de bor inte i ett så bra område eller ska hon bo själv har hon kanske råd med ett litet rum bara..det känns inget bra alls.
  • Thessia

    men dom kan väl inte bara flytta på honom till en människa som han tydligen inte träffat på 1 år, han ju sina rötter hos er och har stagat sej hos er, sedan har han ju en lillebror hos er med... tycker det är sjukt i såfall om mamman får vårdnaden igen


    (¯`°?.¸ ღ♥ ♥ღ ¸.?°´¯) Elias 070628 (¯`°?.¸ ღ♥ ♥ღ ¸.?°´¯)
Svar på tråden Jag är så ledsen, kommer "förlora" mitt bonusbarn snart..