• KG76

3 månaders som räcker ut tungan

Har en son som snart är tre månader. Han har börjat med att han räcker ut tungan hela tiden. Har en tvååring också och kan inte minnas att hon räckte ut tungan på detta sätt. Blir lite orolig/fundersam. Är detta normalt?

• Svar på tråden 3 månaders som räcker ut tungan
  • emelasmamma

Min minsta gjorde också det ela tiden ett tag!
    Såg rätt kul ut..

• Sarachen

Han smakar väl av luften, gjorde min dotter me.....

• Babybalo

Jag startade en tråd om samma ämne för några veckor sedan och fick många svar.
    Min son som snart är sju veckor räcker ut tungan hela tiden, och har gjort så sedan han föddes. Har varit/ är orolig över detta men alla jag pratat med på BVC osv säger att det är helt normalt. Min BVC-sköterska säger att bebisar som grejar mycket med tungan lär sig att prata tidigt...

• Viggo och pyrets mamma

Babybalo: Åhh vad rtoligt att höra, min pojk på 2 mnd räcker ut tungan hela tiden och "pratar" som bara den , han började med det för bara nån vecka sen, jollrar som en tok så fort han är vaken, han lär väl bli en tjötmoster som sin mamma.

Viggo = kärlek!
  • Eisa

min son är likadan... ser inte klokt ut, man bara "ursäkta, min son är inte utvecklingsstörd, jag lovar" när folk kollar.

• KG76

Tack snälla för alla svar. känner mig genast lugnare.

• Sosserator08

Han retar dig bara.
    Vänder du ryggen till kan jag ge mig tusan på att han pekar finger

• B Rus

Haha, min 3-månaderskille gör likadant sen ett par veckor, det är så gulligt! Han ser ut som Farbror Bosse ungefär...Skrattande

~ Stolt och lycklig mamma till Tim 080321~
  • anele

Det gjorde min bebis också. Han testar bara. Och om han får reaktioner blir det säkert ännu roligare

• emelasmamma

Bara för att jag tänkte på det igår har min 7 månaders börjat med det igen!!

• Nenin

Våran Maja gör så oxå... nästan hela tiden... å hon skrattar som bara den när vi gör samma sak..så hon tycker det bara är roligt..

• nadja89

min dotter  kunde när hon va 1 vecka gammal

• Sosserator08
    nadja89 skrev 2008-06-29 19:55:10 följande:
    min dotter  kunde när hon va 1 vecka gammal
    Då min var en vecka lärde han mig spela hockey
  • Fridis84

Min tjej har gjort det hela tiden, för man kan lära de att göra det när man själv gör det. Fick se nån film på föräldragruppen innan man fick barn, å då ska man sträcka ut tungan flera gånger så härmas de efter ett tag, å det stämmde faktiskt!

Svar på tråden 3 månaders som räcker ut tungan