• MoReNiiTa

Hur slutar man bita på naglarna?

Någon som alltid gjort det och kunnat sluta?

Vill så gärna ha fina naglar..

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-01 04:52
    3 dagar nu utan att bita :D

• Svar på tråden Hur slutar man bita på naglarna?
  • Honeymother

Jag har varit nagelbitare i hela mitt liv, men jag har i omgångar haft styrkan att sluta och det har då hållt i sig i kanske 6 månader, sedan har jag av olika anledningar börjat igen.

Nu har jag dock inte bitit på över ett år och jag tror aldrig att jag kommer trilla tillbaka igen och jag VILL verkligen INTE bita igen. Jag har bara äckliga minnen av att ha såna där fula "grodfingrar" som jag försökte dölja i alla lägen.

Jag fick hjälp med Stopp och Väx osv när jag var barn, men det slickade jag bara av först och fortsatte sen bita. I vuxen åålder har jag dock insett att det enda som faktiskt egentligen hjälper ( iaf på mig ) är viljestyrkan. Jag har också, de gånger jag har slutat, sett till att göra det med ett mål i sikte. Förra året var det mitt eget bröllop som var dragningskraften och det hjälpte faktiskt mig.

Det svårast är ju den första veckan, eftersom det ,hur äckligt det än låter, uppstår abstinens när man inte får bita. Jag ville hela tiden ha fingrarna där i munnen. När jag sedan kunde se en MINIMAL vit rand på nageln var det sedan den som fick mig att motstå att bita. En enorm stolthet. Gud så jag fixade med denna millimeterkorta rand...hihi!!

Försök hitta en stark viljestyrka och bestäm dig inte för att sluta om du har det stressigt på jobbet eller om det är lite körigt osv på någon annan front, för då är det kanske dömt att misslyckats.

Det är svårt, men om du bara bestämmer dig så tror jag att du kan. Några direkta huskurer för dig har jag inte, eftersom jag inte själv använt det själv. Kanske någon annan kan tipsa dig om sånt.

Lycka till!!

Stolt mor till 3 unika Honeybees
  • MalinMatsdottir

Man målar, filar och smörjer in dem. Det är tids krävande och nagelfilen måste alltid finnas till hands! Men de fungerar för mig i alla fall.

• MoReNiiTa

Tack för alla tips.. nu har jag filat och fixat mina naglar, har inte bitit alls idag, får se om jag kan låta de växa den här gången

• Minikatt

Jag kan skriva under på det första inlägget! Hade bitit på naglarna hela mitt liv, när helt jag plötsligt bestämde mig för att sluta. Fick flera bakslag, men till slut funkade det. När man biter gör man det ju ofta utan att ens tänka på att man gör det. Men jag lärde mig att "komma på" mig själv när jag bet och på så sätt kunna stoppa mig själv från att fortsätta. Bara man har viljan så går det

• vem bryr sig

Jag är "periodare" kan vara utan i flöera månader men sen om jag nån gång är utan fil och en nagel går av, ja då biter jag bort alla. så ha verkligen ALLTID en fil med dig.
    Men jag ska nog också sluta nu igen, jag kan sluta med dig

• MoReNiiTa

Jag vill ju gärna visa upp min vigselring men fingrarna ser så korta och fula ut "utan" naglar.

Till mitt bröllop så fick jag porslin naglar, som blev jätte fina, men på smekmånaden började jag bita sönder dem med! Efter en månad tog jag bort dem, och det gjorde så ont efteråt eftersom mina naglar är så tunna.. så det vill jag nog inte göra igen.

Om man bestämmer sig för att sluta så går det nog, det är sant. Det där med bakterier hade jag inte tänkt på..blää.

Svar på tråden Hur slutar man bita på naglarna?