• Anonym (Stress?)

Känner mig bortdomnad i ansiktet

Sen några timmar. Min vänstra ansiktshalva. Som tandläkarbedövning som inte har släppt riktigt.
    Inbillar mig säkert men vänster hand känns lite seg när jag skriver.
    Har hemsk PMS just nu, sur o grinig. Kan man bli sån här då?
    Suttit en del framför datorn, finns inte ork till annat iom PMS.
    Ger det med sig av sig självt, eller vad ska jag göra?

• Svar på tråden Känner mig bortdomnad i ansiktet
  • Anonym (undrar)

Haft det förut? Säker på att vänster armen/handen är seg?

• hejlis

tycker du ska kontakt sjukvåden, direkt.

• Anonym (undrar)

Har du haft migrän tidigare?

• Anonym (:-o)

åh,kunde vart jag som skrivit det,,,fast på mej liksom bränner det i skinnet i högra ansiktshalvan...gjort så ca 3-4 kvällar-bara på kvällarna...hm...mysko.....

• Anonym (Stress?)

Nej. Aldrig haft migrän. Men kan få som ryckningar i ögonen, lätt flimmer, hört att det kan vara nån form av migrän, som lixom aldrig bryter ut. Har ingen huvudvärk.
    Svårt att säga med handen.
    Men mår skit. Skulle kunna ta ena ungen och slå den andra, be min karl flyga och fara och helst bränna upp huset....

Anonym (undrar) skrev 2008-06-27 20:13:16 följande:

Har du haft migrän tidigare?
  • Anonym (undrar)

Tycker du bör ta kontakt med sjukvården, iaf via telefon och höra vad de anser.

ojj ts,,,ja du kanske har kraftig pms denna gång.....

• Helle04

Jag skulle ringa till sjukvårdsrådgivningen för att kolla...gör det!

• Anonym

Jag har migrän som aldrig bryter ut. (Har bara auran som jag tror det kallas) Har ofta domningar och synbortfall. Har haft i 15 år.
    Domningarna känns alltid i mest i ansiktet och jag har haft olika symptom i olika perioder.

• Anonym (Stress?)

Låter som det kan vara nåt sånt.
    Har du varit och fått diagnos på det? Hur ofta kommer det? Är det som med migrän då ung, fast du aldrig får huvudvärken?

Anonym skrev 2008-06-27 21:43:08 följande:
    Jag har migrän som aldrig bryter ut. (Har bara auran som jag tror det kallas) Har ofta domningar och synbortfall. Har haft i 15 år. Domningarna känns alltid i mest i ansiktet och jag har haft olika symptom i olika perioder.
  • KJH

Direkt kontakt med sjukvården är definitivt att rekomender. Det låter som om du kanske skulle kunna ha ansiktsförlamning....jag hade det för ett par år sen och kände dom en domning i ansiktet, fast den domnande vänsterhanden är svårt att säga nått om... lite psykiskt kanske?

• o0Mia0o

jag fick stickningar, känselbortfall i ansiktet när jag hade borelia.. fått några fästingar? sett konstigt rött märke på kroppen?

• KJH

Det behöver inte vara borelia. Det kan också vara att man har en infektion i kroppen nerverna i ansiktet helt enkelt har fått fnatt och inte vet hur dom ska bete sig eller man har suttit i drag.

• o0Mia0o
    War skrev 2008-06-27 22:59:55 följande:
    borelia ?
    sjukdom man kan få av fästingar

men shit vad alla var stafett läkare här då.....
    ts,vänta nångon dag och se om det blir bättre.

• Anonym (Stress?)

Jaaa du...
    Jag är syrra själv så jag vet vad jag kan ta med en nypa salt. Ville mest ha lite input. Som syrra har man en tendens att inte söka i första taget.
    Besvären kvarstår. Fortfarande bortdomnad. Ingen huvudvärk eller andra egentliga symtom. Ska ringa Sjukvårdsupplysningen och diskutera lite. Är meningen jag ska på fest ikväll, och trots allt, känns inte helt ok att dricka sprit när man har det här....

Anonym ( ) skrev 2008-06-28 08:03:54 följande:

men shit vad alla var stafett läkare här då.....ts,vänta nångon dag och se om det blir bättre.
Svar på tråden Känner mig bortdomnad i ansiktet