• Lolagumman

Stackarn, hostar på morgonen... i 2 månader

Vår son har i 2 månader hostat varje morgon när han vaknat. han är 1 år och 3 månader. Det har gjorts allergitest men det visade ok. Läkaren misstänkte att det var förkylningsastma så vi ger honom nu astmamedicin i inhalator morgon och kväll. Men det har ännu inte visat något resultat trots att vi har medicinerat i snart 2 veckor. Vad kan det vara för fel???

• Svar på tråden Stackarn, hostar på morgonen... i 2 månader
  • Max mamma

Kan berätta att min Max-som nu är 8½ år-har hostat VARJE morron sen han var 4 år ungefär.Vi har gjort ALLA undersökningar o . provat de flesta mediciner-men ingenting hjälper.
    Han hostar "upp sej" efter att ha sovit en hel natt helt enkelt-det blidas en hel del slem i luftrören under natten å vissa måste hosta innnan det släpper.
    Jag och min familj har känsliga luftrör och Max har ävt det tydligen-kan det vara så för er?
    Max hade förkylningsastma när han var mindre,men det har NÄSTAN vuxit bort nu,men däremot har han ansträngningsastma,men mot denna hosta på morronen hjälper somsagt inte heller astmamedicinerna.

SJälvklart ska ni ju på utredning om ni inte varit det redan!

Kram
    Camilla

• sofie27

det kan ta lite längre tid innan det börja ge resultat av astmamedicinen....

Har en 3 årig son som har förskylningastma....

• Lolagumman

ojdå, har din kille hostat såå länge! Hoppas det går över nån gång iaf! Tyckte att Noah hostade lite mindre imorse, så kanske börjar astmamedicinen hjälpa nu. Ska se hur det blir imorgon (nu sussar han sött) Läkaren surrade även nånting om att hostan kan bero på reflux så nu ska vi testa refluxmedicin ifall det inte blir bättre med astmamedicinen. hur gör man en astmautredning? Noah har de bara tagit blodprov på och lyssnat på lungorna. Blodprovet var för att kolla om han var allergisk eller har kikhosta. Men han var varken allergisk eller hade kikhosta. Därför fick vi testa astmamedicin. Men är det en astmautredning de har gjort då??? Astmautredning låter ju lite mer avancerat (men har som sagt ingen aning)

• Max mamma

Vi har åxå testat refluxmedicin...hoppas astmamed. hjälper nu!

Kram.

• Lolagumman

idag har vi testat refluxmedicin, hoppas det hjälper nu!!! Astmamedicinen har vi använt i 2 veckor nu utan resultat. Jag undrar faktiskt ifall han får i sig nåt av medicinen med inhalatorn....

Svar på tråden Stackarn, hostar på morgonen... i 2 månader