• KCsMama

Mardrömmar när man är gravid!

Är det fler än jag som börjat drömma mardrömmar under graviditeten??

Den senaste tiden har jag drömt allt ifrån att barnet föds död till att min man blir av med jobbet så att jag måste hoppa av studierna och börja jobba igen!

Kan det ha något med att jag hade en jobbig graviditet när jag fick min dotter -02 (mannen blev av med jobbet pga KK och jag blev sjukskriven och kunde varken jobba eller plugga och därför gick nästan alla våra sparpengar åt) och jag därför går och oroar mig undermedvetet??

Hjälp, det börjar bli jobbigt eftersom jag vissa mornar är helt förstörd och inte vet om det var en dröm eller verklighet!!

Kramar!!

• Svar på tråden Mardrömmar när man är gravid!
  • Lilla C

jag har drömt någon mardröm men varit rätt förskonad. har läst att det är mycket vanligt att drömma otäcka drömmar om barnets födsel och andra saker man oroar sig för. det senaste jag hörde var att de som drömmer mkt otäckt om just förlossningen ofta får en lättare förlossning, så det är nästan så att jag vill börja drömma lite värre drömmar jag med hur som helst är drömmandet en slags förberedelse inför allt det nya sägs det, så även om det känns obehagligt så gör det tydligen gott. med andra ord, KCsMama, så är det "bara" drömmar även om de är otäcka... Lycka till med allt!

• Fru Larzzon

Ja jag har haft en MASSA mardrömmar sen jag blev gravid, men det har jag hört flera här på FL som oxå haft, så du är inte den enda. Det har säkert med alla hormonanstormningar i kroppen att göra..

• mia80

jag har drömmt mycket konstiga drömmar nu när jag är gravid. På den senaste tiden har jag haft drömmar om själva förlossningen. Sista hemska drömmen jag hade var att dom drogade ner mig så jag kom inte ihåg ett skit från förlossningen och jag var jättearg på min pojkvän som inte hade gjort nånting för att förhindra det...
    Det är inte så långt kvar tills det är dags, så jag antar att dom här drömmarna kommer att fortsätta. Det är väl kroppen som håller på att förbereda sig inför förlossningen....

Andra drömmar jag har haft är att jag har supit mig skitfull och glömt bort att jag är gravid, att min bebis har tänder när den föds så jag inte kan amma den..och jag inte kommer att älska mitt barn....

• barbamamma

Jag drömmer att det händer min man en massa olyckor. I går natt körde han långtradare och tappade kontrollen över bilen och körde av vägen. (Han är inte långtradarchaufför...) Klockan var halv fem på morgonen och jag vågade inte somna om. Inte kul. Bebisdrömmarna är oftast positiva, men lite konstiga. En gemensam nämnare är att bebisen kan prata och är rätt så självständig när den kommer ut.

• Tavi

Jag har haft & har världens drömmar!!! Mest tråkiga faktiskt ganska läskiga oxå! Usch e nog hormonerna!!

• Saga09

Jag drömmer också en massa och kommer ihåg många fler nu, än innan jag var gravid. Tyvärr är många, liksom för er andra, mardrömmar. Värst var ändå förra veckan när jag drömde en oerhört verklig dröm om att jag fick missfall. Det var sådär att jag nästan trodde det var sant när jag vaknade. Usch och fy!

• Tossan79

Jag drömde häromnatten att min sambo var otrogen och sen lämnade mig. Vaknade av att jag grät! Blä!

• izabelle32

Jag har åxå drömt hemska saker under graviditeten. I början drömde jag om otrohet, att bli lämnad och att hela familjen dog.
    Nu i slutet drömmer jag om förlossningen, varvat med att jag aldrig föder barnet utan det blir både midsommar & jul och jag är fortfarande gravid.....

• Skutta

Jag har aldrig haft mardrömmar i hela mitt liv innan jag blev garvid, nu drömmer ja flera mardrömmar i veckan... uch jobbigt
    men det kan bli så när man är gravid har jag hört men det är konstigt!
    Å läskigt!

• amidala

När jag var gravid med min son. Så minns jag att jag mot slutet av grav så drömmde jag en lustig dröm som skrämmde mig lite.

Jag drömmde att jag födde tre katt ungar och en liten flicka, barnet var lika stort som kattungarna och alla fyra satt fast på samma navelsträng. Hel sjukt eller hur!!!

Jag tror att anledningen till att man drömmer så knasigt är nog att man oroar sig.
    Hopas att dina drömmar slutar!! kramiz!!

• Puttis

Hejsvejs. Jag läste tidigare psykologi och där lärde jag mig att drömsömnen (REM) ligger väldigt nära vakenstadiet. Man drömmer inte fler drömmar som gravid, möjligtvis annorlunda och med fler inslag av mardrömmar. Anledningen till att man tror sig drömma mer är för att man som gravid sover så lätt och vaknar konstant och därmed minns fler av sina drömmar.
    Det jobbigaste tycker jag om nätterna är att jag får sova så lite och drömma så hemskt att jag till slut av utmattning inte riktigt vet vad som är verkligt och fantasi. Vissa nätter när jag närmat mig sambon efter en mardröm har jag blivit rädd för honom, då jag inte riktigt har koll på om jag sover eller inte. Hormoner och graviditet är inte alltid latjolajbans!

• Gumlan

jupp. har inte drömt såhär mycket sedan jag var riktigt liten. drömmer typ varje natt, ofta jobbiga saker. Vaknade senast i gårnatt tror jag och grät en massa, hade drömt att pojkvännen var otrogen, drömmarna känns sååå verkliga, usch och så hemska :(

• aaaa

Jag har drömt mycket mardrömmar om min bebis att någon är ute efter den och vill skada den och skada mig.
    Sen har jag drömt att någon vill skada min lillasyster som är 2 år också. Riktigt hemska drömmar har jag drömt och vaknat svettig och gråtandes, det är normalt tyvärr
    Önskar man kunde slippa.
    Läste föresten i tidningen Gravid om detta att det är normalt att drömma om sin nya bebis och ofta mardrömmar.

• Gumlan

Inatt drömde jag att min mormor och pojkvänn höll på att brinna inne :( skulle finnas sånna där piller som dom äter i terror på elmstreet :D

• knut

Jag drömmer att min man älskar någon annan, att han bedrar mig och lämnar mig eller att han råkar ut för en olycka och dör... Det är fruktansvärt!

SÅ min man vaknar ofta av att jag kramar honom jättehårt och pussar på honom när jag vaknat och insett att det bara är en mardröm. Tror att han tycker att det börjar bli ganska irriterande

Svar på tråden Mardrömmar när man är gravid!