Börjar känna mig så FUL!
Åh vilket I-landproblem så klart, men för mig är det ändå ett problem...
Jag är 35 år i dag. När jag var i 20-årsåldern och en bra bit uppåt så var jag ansedd av andra och mig själv som riktigt snygg. Jag säger det inte för att låta stöddig, men det var bara så det var - killar uppvaktade mig och jag visste att jag var värd deras uppvaktning.
Snabbspolning framåt, nu är jag alltså 35 år. Jag har aldrig vare sig hoppats eller siktat på att se ut som 20 när jag är 35, men jag hade hoppats på att liksom "hålla" länge. Men på sistone har jag bara fått sämre och sämre självförtroende, och nu kan jag inte titta mig i spegeln utan att tycka att allt ser ut och känns fel.
Huden känns skörare och porerna känns större, jag har fått rynkor som inte är smickrande, tänderna gulnar efter åratal av kaffe- och thédrickande, vikten börjar lägga på sig (jag som varit så himla smal), jag ser trött och sliten ut. Kanske är inte det så konstigt för en 2-barnsmamma som sällan sover så mycket hon borde, men jag känner mig ledsen.
Det här handlar ju mest om hur jag ser mig själv. Maken tycker fortfarande att jag är vacker, men JAG tycker det inte längre. Jag har inte längre något självförtroende, och jag märker att jag börjar vräka i mig mer för att det ändå inte spelar någon roll, jag låter bli att sminka mig i bland, för det spelar ju heller ingen roll. Jag ser ju fortfarande bara trött & sliten ut tycker jag.
Det är svårt att få ihop de självbilderna: dels den självbild jag hade som yngre (faktiskt bara för något år sedan), då jag visste att jag såg schysst ut - och dels bilden av mig nu som jag knappt vill titta på.
Fler som känner/känt samma sak? Hur kom ni över det?