• Anonym (blobben)

Blodblåsor på muffen nära ljumskarna...

Jag skulle vilja höra om det är nån mer som får så här.

Jag får som små blodblåsor på själva "venusberget" (ska väl vara korrekt uttryckt va?), nära ljumskarna. De blir liksom fyllda och blir som en blobb och då iom att de sitter så nära ljumskarna så skaver det ju och klämmer när låret går emot eller så när man rör sig. Även en troskant som hamnar där kan vara förödande.

Har varit tvungen att ta hål på dem för att det ska hända nåt men det är inte lätt ens med en skalpell vill jag lova o dessutom måste man stå o klämma på det för inte rinner blodet ut av sig själv för att det är hål inte!

Har tidigare haft liknande fast mer som nån finne/varblåsa då, men det var ytterst sällan och jag har trott att det haft med nån inflammerad hårsäck att göra. Dessa blodblåsor har däremot blommat upp flera stycken (en i taget) nu sedan jag blev gravid så det kanske är nån hormongrej?

Nån som har en aning om vad det är? Hur man bör vårda det? Eller bara nån som tröstande kan tala om att de inte heller har en aning men att jag iaf inte är ensam? Hehe, låter lagom patetiskt det här. Jaja, kör på...hoppas nån har nån kommentar =)

• Svar på tråden Blodblåsor på muffen nära ljumskarna...
  • Anonym

Kanske molusker eller ingrodda hår om du rakar dig?? herpes är mer blåsor som svider och sitter mer i underlivet.

• Anonym

Kan det vara fettknölar? jag tror att jag har såna. Fått massor under och efter graviditeten. Ibland blir dom infekterade eler nåt och då blir dom helt blodfyllda. Ömma som f*n är dom ibland!

• Anonym (blobben)

Jag tror nog mer på moluskerna eller ingrodda hår ja =)

Herpes lär det ju inte vara, det ser ju mer ut som en blodblåsa precis som när man slagit sig på tummen med en hammare och det inte har gått hål alltså...hehe

• Anonym (blobben)
    Anonym skrev 2008-06-28 09:22:08 följande:
    Kan det vara fettknölar? jag tror att jag har såna. Fått massor under och efter graviditeten. Ibland blir dom infekterade eler nåt och då blir dom helt blodfyllda. Ömma som f*n är dom ibland!
    Den beskrivningen stämmer precis! Kom du på nåt som lindrade?
  • Anonym

Anonym (blobben) skrev 2008-06-28 09:24:57 följande:

Den beskrivningen stämmer precis! Kom du på nåt som lindrade?
    Nä, jag har tänkt uppsöka läkare eftersom det inte verkar gå bort. Men jag tycker det känns jobbigt och pinsamt
  • Anonym (blobben)

Jag ska ändå till BM om 1,5 vecka så jag tänkte fråga henne då.

• Anonym

Anonym (blobben) skrev 2008-06-28 09:48:37 följande:

Jag ska ändå till BM om 1,5 vecka så jag tänkte fråga henne då.
    Berätta gärna här vad hon sa.
  • Anonym (blobben)

Ja det lovar jag att göra.

• Anonym (lillajag)

jag har exakt likadant fast jag har även i armhålorna åså fast de är jue inte blodfyllda utan fyllda med Var!

de kan de i ljumskarna oftast vara åxå men ibland så är de gött blodfyllda
    har vart till läkaren för de både fått antibiotika samt hibiscrub  antibiotikan hjälpte medans jag åt de sen kom de tebax

hibiscruben är bakteriedödande de används innan Op finns å köpa receptfritt på apoteket (ska göra iallafall)

Så här böldig å go har jag sett ut sen jag va i 14-15 års åldern

• Anonym

Jag har hört att det ibland kan bli som gångar med fettknölar (eller hur man ska förklara) som man måste till läkare med så dom kan sticka hål på det och få ut allting. Jag misstänker att det är det jag fått Låter inte trevligt, men som sagt tycker jag att det är lite pinsamt att gå till läkare med det

• Anonym

kan det vara bråck? men håll inte på att ta hål på dom

• Anonym (blobben)

Bråck? På vaddå?

En del går hål på själva efter två veckors lidande o då brukar det bli bra sen. Om jag inte tar hål på det, hur ska jag då kunna gå, stå, ligga, sova, ha kläder på mig utan en otrolig smärta...jag kan ju inte gå som om jag har skitit på mig? hehe
    Jag är ju inte en sån liten tunn tjej som har ett stort mellanrum mellan mina lår utan jag e rätt kraftig vilket gör att det går emot och klämmer på dem hur jag än gör och tar jag inte hål så blir de ännu större och smärtsammare ju. =(

• Anonym (lillajag)
    Anonym skrev 2008-06-28 22:58:04 följande:
    kan det vara bråck? men håll inte på att ta hål på dom
    bråck O.o e du rolig

de är knölar vi p0ratar om som kanske är 1-2 cm långa stora upphöjada äckel som antingen kommer blod ur när man klämmer i sönderdom eller så rinner de äckligt var ur dom som INTE lucktar varma hallon
    å de kan bli som kratrar när de väl ahr spruckit de gör dyng ont.. så vitt jag vet (är uska) så ser inte bråck ut så!
  • Anonym (blobben)

Sådär, nu har jag varit på inskrivning och passat på att fråga om mina blobbar.

BM sa att det antagligen är talgkörtlar som blir inflammerade, ibland kan det då bli blodfyllt och ibland varfyllt. Det jag ska prova först nu är att stryka på alsolsprit eller sätta på ett litet plåster med alsolsprit på, både för att det rengör och torkar ut och att det kan hjälpa då det antagligen är porer som blivit tilltäppta. OBS!!! Detta skall man bara göra utvärtes på skinn, EJ PÅ SLEMHINNOR eller för nära dem!!!

Testar och ser hur detta funkar, annars skulle hon skicka mig till en läkare sa hon. =)

• Anonym

Vad bra att hon hade ett svar. Jag måste testa det. Just nu (peppar peppar) så har jag nästan ingenting, men när det kommer så vet jag iaf vad jag ska göra Skriv gärna om det funkade eller inte.

• Anonym (blobben)

Uppdatering!

Nu har jag testat. Jag tog alsolgel eftersom jag hade det hemma. Har strukit på sådär en två gånger om dan. Det jag an säga är att det har ju inte försvunnit helt (testat i 3 dar) men det har baske mig inte blivit sämre! Normalt sett brukar det bli värre på ett par dagar och bli blodfyllt/varfyllt och smärtsamt...men det har faktiskt hållt sig såpass i chack att jag inte besvärats av bubblan iaf. Mycket trevligt!! =)

• Anonym (jag också)

Jag har likadant, är höggravid och har gått runt och undrat vad det är för något jag drabbats av. Undrar om detta är vanligare vid graviditet? Ibland går det hål i mina och så är det blodigt i trosan. Blod i trosan och gravid är ju ingen rolig kombination så jag blev jättechockad när jag upptäckte det första gången. Kunde då inte lista ut varifrån blodet kom men med en spegels hjälp upptäckte jag de blodfyllda blåsorna.

Svar på tråden Blodblåsor på muffen nära ljumskarna...