• henlin

Grilla kycklingfilé, hur??

Hej,

I vår familj är det jag som står för förberedelserna och den mesta av matlagningen när vi skall ha grillat, men själva grillningen står sambon alltid för. Nu skall jag på tjejkväll och vi skall ha med oss mat själva att grilla, har gjort en pastasallad och tänkte ha grillad kyckling till detta.

Min fråga lyder alltså så här!! Hur förbereder jag kycklingen och hur grillas den på bästa sätt?? Brukar ni grilla kyckling och hur gör ni?

Tacksam för svar

Lina

• Svar på tråden Grilla kycklingfilé, hur??
  • Nenin

Vi brukar alltid grilla på grillspett... å innan så har den fått ligga länge i marinaden...

• henlin
    Nenin skrev 2008-06-28 09:51:30 följande:
    Vi brukar alltid grilla på grillspett... å innan så har den fått ligga länge i marinaden...

Skära ner dem i småbitar då!!

Det kan ju vara bra, jag är så rädd för att den inte skall vara genomstekt och vara sådär gojsig inuti!

• xenaa

vi kör hela filer på grillen. men vi kär på ovansidan lite så det lättare steker igenom

♥Leo 1 år 22/6♥
  • Pikku Enkeli

Jag steker hela fileér och ser till att absolut inte ha en gnutta salt på förrän de är nästan helt klara . Saltet drar ur vätskan och gör dem svårare att steka. Jag har lärt mig att känna från utsidan om den är klar inuti.

Svar på tråden Grilla kycklingfilé, hur??