• MansonDust

"Svart tulpan", vad är det för färg ?

Det är min fråga. Är det typ mörkrött ?

• Svar på tråden "Svart tulpan", vad är det för färg ?
  • Fröken perfekt

Är det inte mörk mörk lila/vinröd? Typ aburgine?

• MansonDust

Jag funderade också på det, på förpackningen ser man inte alls.. det ser mer brunt ut men när jag hade den i solen för att se bättre såg den mer mörkröd ut.

• MansonDust
    Little skrev 2008-06-28 11:09:11 följande:
    Är det inte... typ mörkrött med lite lila i..
    Får färga & se helt enkelt. Har mörkröd nu så får se hur det blir.
  • MansonDust

Har utväxt så därför ska jag färga.

• Bebis

De jag sett går mer åt lila än rött när det är svart tulpan.

Don't Panic
  • MansonDust

Ah okey. Då vet jag ungefär. Får se vad resultatet blir då mitt hår har lite olika nyanser i.. heh.

• blackangel

När jag färgade svart tulpan, så blev det svartaktigt med lila/violetta skiftningar. Kan man säga så?

• MansonDust

Alltid kul när man hittar förpackningar med hårfärg i skafferiet.. HAHA !

• MansonDust
    blackangel skrev 2008-06-28 11:14:09 följande:
    När jag färgade svart tulpan, så blev det svartaktigt med lila/violetta skiftningar. Kan man säga så?
    Åh vad kul ! Har haft svart & svart/blå. Så svart/lila vore ju kul. Men blir det SVART eller mer lila, svart, lila.. svart ? Hehe. Alltså.. jag tror mitt hår kommer skifta i färgen för det är mörkare på vissa ställen redan.
  • blackangel

eller svartblålila aktigt kanske man ska säga..Fundersam

• blackangel

fasiken vad svårt att beskriva färger.. Men det är en snygg färg iallafall.

• MansonDust
    blackangel skrev 2008-06-28 11:16:16 följande:
    eller svartblålila aktigt kanske man ska säga..
    En salig blanding ! Sist färgade jag det nån slags mörkröd, svart/brun/röd. Skitsnygg. Men nu har jag utväxt på ett par cm.. *Försöker försköna* & solen har blekt bort massor så det ser mer orange-brunt ut..
  • MansonDust

Är lite orolig att inte kunna täcka hela håret bara, hatar när det syns att man missat. Har hår ner till svanskotan så jag HOPPAS att två förpackningar räcker.

• blackangel
    MansonDust skrev 2008-06-28 11:18:45 följande:
    Är lite orolig att inte kunna täcka hela håret bara, hatar när det syns att man missat. Har hår ner till svanskotan så jag HOPPAS att två förpackningar räcker.
    mmm, känner igen det.. Då gäller det att skicka nån till affären snabbt.
    Har oxå långt, och det brukar räcka med 2 förpackningar för mig.

Du får berätta sen hur det blev. Men det ska vara en snygg färg iallafall.
  • MansonDust
    blackangel skrev 2008-06-28 11:26:42 följande:
    mmm, känner igen det.. Då gäller det att skicka nån till affären snabbt. Har oxå långt, och det brukar räcka med 2 förpackningar för mig. Du får berätta sen hur det blev. Men det ska vara en snygg färg iallafall.
    Det räcker säkert. Får i värsta fall ta mest på överhåret & snåla längst under. Har aldrig tofs ändå. *S*
  • Bellan85

Har svart tulpan i håret nu..Den blir typ grymt lila i solljus, ju mer färgen går bort så får man typ rött..
    Andra gången jag färgat håret med denna färg, första gången for det ur jätte snabbt.
    Hmm tro nog du nästan ska ha 3 förpackningar, jag fick ha 2 till mitt och jag har inte riktigt ner till svanskotan..

Men den är en jätte fin färg enligt med då

bellan85.blogg.se/2008/march/sweet-as-candy.html
    Där finns en bild på första gången jag färgade det, men det syns inte så där jääätte bra..

Svar på tråden "Svart tulpan", vad är det för färg ?