• Juno

Blöjor till dockan

Jag är säkert den enda i världen som inte fattat detta, men jag blev ändå lycklig när jag kom å det.

Vår dotter leker mycket med dockor och det är viktigt att de har blöjor. Vi köper dem i leksaksaffären, 6-pack för 40:-

Det slutar vanligen i katastrof för dottern eftersom blöjorna gå sönder eller tejpen släpper.

Igår köpet vi ett paket riktiga blöjor, Huggies Newborn, 28-pack för 35:-. Nu har hon dockblöjor tills hon är tonåring De hade kardborreknäppning (håller många byten) och var dessutom jättesöta med Nalle Puh på.

Så om det finns nån mer än jag som inte redan köpt riktiga blöjor till dockorna så är det ett tips till er

• Svar på tråden Blöjor till dockan
  • Cecese

Det är ett bra tips. Det gjorde jag till äldsta dotter för flera år sen, köpte 1 paket babyblöjor och hon har kvar ännu.

Mamma till ♀-98, ♀-03, ♂-06 och pyret bf sept/oktober -08
  • Bebis

Vilka blöjor är absolut minst då? Så de passar på dockorna. Kanske är skillnad på olika märken tänkte jag, var lääänge sen jag köpte så smått

Don't Panic
  • Juno

Ingen aning. De vi köpte varr ungefär i storlek med lekvarianten

• Del av drömmen

Köp annars blöjor för prematurbabyn. Större affärer eller apoteket har. De är för riktigt små babyn.

• Cecese

Vi köpte Libero 2-4 kg och dom funkar ok på de flesta lite större dockorna.

Mamma till ♀-98, ♀-03, ♂-06 och pyret bf sept/oktober -08
  • Thuva03

Köper också vanliga blöjor till min dotters dockor har köpt både libero newborn och pampers new baby 2-5kg.Men det är nästan så att pampers blöjor är försmå. Dom åker ofta ner. Har funderat att på att testa storleken över. Min dotter har baby Annabell den som kom för två år sedan och den som kom i vintras. (får en ny docka varje år utav sin pappa) Det är dom hon leker med mest men har som sagt fler och alla ska ha blöjor på sig. Så det skulle ju som sagt bli välldigt dyrt att köpa dockblöjor som dom byts ofta. Sen har hon en större docka som hon har up and go till. Det är super bra. Behövs bara två st. då man kan byta mellan dem.  JAg köper även bebiskläder till min dotters dockor. Köper ALDRIG dockkläder till henne. Utan jag köper kläder på rean i vanliga klädesaffärer. fungerar utmärkt. Billigare också

Ungmamma till Världens Bästa THUVA!!
Svar på tråden Blöjor till dockan