• Big eyes

Lite Skäggväxt och infertilitet?

Jag har läst runt lite och "läst på" om spermier, sett hur gles/fläckvis skäggväxt ( I vissafall) kan ha och göra med försämrad spermieproduktion. Tänkte se om fler här tycker sig se ett samband(eller är jag ensam) mellan gles skäggväxt och dålig spermieproduktion.

Läste någonstans att det kan ha och göra med en mutation i androgenreceptorn.

• Svar på tråden Lite Skäggväxt och infertilitet?
  • shelale

Har aldrig hört talas om det... min man har väldigt dålig sperma men har kraftig skäggväxt...

• Amigos

Jag vill också veta då min sambo hade noll spermier i första provet och prov två väntar på tisdag. Så har han riktigt dålig skäggväxt. (Fats det visste du ju redan Big Eyes!!!!) Kram.

• kungens mamma

ja du kan nog bara hålla med dej big eyes=min man lite skägg =lite spermier.tyvärr.

• Ghost

Kan inte skryta med kraftigt skägg - men simmarna duger

• Ottina71

Min sambo har ingen kraftig skäggväxt men har väldigt många och pigga spermier.

• Pojkmamma

Min man har väldigt lite skäggväxt men bra med spermier.

• BebisB

Pappan till mina barn hade inte mycket skäggväxt, men med barn blev jag, han behövde typ bara visa sig i kalsongerna...=)

• Anne69

Min man har jättebra skäggväxt och mycket övrig kroppsbehåring, men långsamma och kansiga spermier.....

• Halloj

Om det stämde borde det ju inte finnas så där väldigt många asiater...

• Big eyes

Här har jag tidigare hittat och skrivit i fl om samband mellan mutation i androgenreceptorn(som resulterar i mildare former med minskad fertilitet och minskad skäggväxt)

Sedan så kan det ärvas till flickor som blir anlagsbärare som ärver det vidare till sina söner.
    www.familjeliv.se/Forum-7-131/m3729733.html

• Emmiez

Dålig skäggväxt borde bero på låga halter av testosteron..
    detta borde kunna leda till sämre simmare..

Ja vet inte, men om förhöjt testoteron hormon i en kvinnas kropp leder till ökad behårighet, tex skägg och att det är dålig äl,
    så borde det även kunna vara samma fast bakvänt för män med för lågt tesstosteron hormon..

Svar på tråden Lite Skäggväxt och infertilitet?