• micki

*hej, ska till egypten om 5 dagar.

hej, ska till egypten om 5 dagar. men jag är förkyld. täppt i näsan och superont i halsen. tappat även min röst som jag alltid gör vid förkylning. nu behöver jag tips på hur man snabbt blir frisk, iallafall mår bättre. jag vet att det gör enooormt ont i bihålorna när man landar och när planet sjunger några meter. hur ska jag göra??? pencelin får jag nästan en gång per år pga detta men enligt läkare så sägs det vara för ofta.

• Svar på tråden *hej, ska till egypten om 5 dagar.
  • hejlis

huskurstips: kamomillte ev. med en klick honung i

tycker faktiskt att det hjälper...

• Peztis

En stadig whiskey brukar ju rekomenderas...

Annars är det nog sängläge, dricka mycket varmt (gärna kamomillté), honung är lenande och bra...

Det viktigaste är dock att ta det lugnt och inse läget, då går det fortare över.

• GoseFisen

min sambos tips:
    Hårdbrödsmacka. Smör, kaviar och rå lök. *ryser av bara tanken* men det funkar åt honom!.. Annars har jag hört att vitlök ska vara bra?.. pappa brukar äta några klyftor vitlök..

• Rebekka

Ehchinagard .... har inte testat själv men har en kompis som alltid kör den, du får dock inte vara gravid.

• micki

nej jag är inte gravid...fler tips??? tack förresten för de jag redan fått

• BellaBulldog

Kanjang -superbra! (Finns att köpa i välsorterade livsmedelsbutiker). Och nässköljning..., koka upp vatten och tillsätt salt som du tycker. Ju mer salt du har i dessto effektivare och obehagligare blir det. När koksaltlösningen svalnat så tar du upp en liten mängd vätska på en tesked och drar in i näsan allt vad du förmår. Gör så i båda näsborrarna. Väldigt obehagligt men jag lovar att det hjälper. Du kan även gurgla dig i halsen med detta. En annan effektiv huskur är att koka upp vatten, dela några vitlöksklyftor, lägg i och låt dra i någon timme. Drick sedan avkoket. Jag vill dock utfärda en varning, denna huskur är det äckligaste jag någonsin druckit. Men är man tillräckligt desperat så.... För en Egyptenresa skulle jag nog göra det... Lycka till och krya på dig!

Svar på tråden *hej, ska till egypten om 5 dagar.