• Anonym

Är man sdumsnål om man en begagnad barnvagn? Hur gjorde ni?

...?

• Svar på tråden Är man sdumsnål om man en begagnad barnvagn? Hur gjorde ni?
  • norgesessan

om man vad? köper en? det är bra så länge vagnen är bra..

Emil 03 och Jonathan 05
  • Mortill2gubbas

Nej varför skulle man vara det?! Finns bra och prisvärda barnvagnar på t ex blocket, skulle själv köpa där om jag skulle fått barn nu.

• norgesessan

Köpte en ny billig skitvagn till ettan, köpte en ny bra vagn på rea till tvåan...råder till att köpa begagnat framför billigt skit.

Emil 03 och Jonathan 05
  • Bellsam

Vi köpte en jättefin barnvagn från blocket. Såg så gott som ny ut. Vi fick ge 1.500:- för en kombivagn. Varför lägga ut massor av pengar på en ny när du kan spara in lite pengar till annat? Våran ser ut som en ny, det enda som är slitet är däcken (barnvagnar bli inte ofta slitna) och köper man en ny vagn så blir ju hjulen slitna snart i alla fall. Jag håller på begagnat, är så dyrt att skaffa barn ändå ;)
    Sen om man tänker ur "miljösynpunkt" så är det bättre med en begagnad, eftersom tillverkandet av en ny inte är bra för miljön.

• Lena

Nej snarare smart ;)
    När det gäller babyskydd kan det dock vara dumsnålt men det är ju en helt annan grej.

• junibarn76

Det som man bör tänka på när man köper begagnat är att man inte har någon garanti på vagnen.

Mamma till världens vackraste Elvira 12/10-07
  • malibos

Varför skulle man vara det? Herregud det är väl bara bra om en fräsch vagn kan komma till använding för ngn annan!

• Anonym

nej , vi har alltid tänkt att vi ska köpa en begagnad barnvagn. Men sen börjar man funderar om man tänker fel. Men nej det blir så de pengar man sparar på det kan man lägga på andra saker som behövs till barnen. Babyskydd kommer vi att köpa nytt, dels för att den ska vara säker och sen kan man åka direkt och se så att den passar för just den bilen vi har.
    Tack för era åsikter!

• Suskiv

Nej man är inte dumsnål om man köper begagnad vagn. Snarare smart. Man kan hitta kanonfina vagnar för nästan inga pengar alls på blocket.

• FemaleX

Ts, varför skulle det vara sämre att köpa en begagnad vagn?
    Jag köpte min när sonen var liten *6 år sedan* för 1500 och den dög utmärkt.

Om du ej vill köpa begnant så kan du köpa andra märken än Emmaljunga och Brio. Oftast är de lika bra och kostar ca 4 000 kr mindre....

Kolla runt ordentligt och jämför

• Elias Emil

Jättebra att köpa begagnat. Då har du råd sälja och köpa en annan om du skulle känna att den inte passar dig. Bor själv på landet med grusvägar och upptäckte att jag behövde ha en smidigare vagn efter ett tag, då sålde jag vidare min första vagn och köpte en annan begagnad.

• Fins Mamma

jag köpte en billig nordic cuo.! skitvagn... det avr dumt... skulel köpa en beg nu...inge probs

Svar på tråden Är man sdumsnål om man en begagnad barnvagn? Hur gjorde ni?