• Mikka82

Konto på H&M...tidsbegränsat???

Fick beviljad kredit på H&M:s konto med 3000kr. Undrar nu om det är under en tidsbegränsad tid man måste handla? Är det bara på deras hemsida detta gäller eller är det i butiker med?
    För nu när jag skulle ta och beställa så är ju typ allting slut!!! Sommaren har ju bara börjat och det mesta är slut...

• Svar på tråden Konto på H&M...tidsbegränsat???
  • Twilight

Okej, måste vara lite jobbig också... Du veeeet att det är jättehög ränta va? O deras mänadskostnader är inte att leka med

♥Familjen♥
  • Mikka82

Det verkade inte vara så farlig månadskostnad när jag kikade på deras tabell och räntan per månad låg på 1,49% eller vad det stod

• Mikka82

så då kan jag vänta med att handla tills det kommer in nåt jag vill ha? Antar att det inte kommer komma in mer av storlekarna som är slut nu!

• Twilight

Årsräntan är på 24,9%!!! Ja alltså, jag vet inte vad du tycker, men att betala 250:- i månaden (När du handlat för hela krediten, och det går fort att komma upp i ) för absolut ingenting, i kanske flera år, där du aldrig ser någon skillnad på saldot för räntan är så hög. Då känns det mycket

MEN, jag brukar inte vara sån och ska inte vara så heller, du gör självklart som du vill
    Så ja, du kan vänta tills det kommer in något kul... Tror inte heller det kommer in fler storlekar. Tyvärr är HM väldigt dåliga på att uppdatera sitt sortiment på nätet

♥Familjen♥
  • Mikka82

Men om man betalar 250 kr i bara ränta per månad, är inte det lite hur mycket man handlar för? Eller är det ett fast pris liksom?

• Twilight
    Mikka82 skrev 2008-06-28 17:15:25 följande:
    Men om man betalar 250 kr i bara ränta per månad, är inte det lite hur mycket man handlar för? Eller är det ett fast pris liksom?
    Såg nu att jag skrivit lite otydligt... Du betalar 250:- allt som allt varje månad om du handlat mellan 2500 och 3000. Nu är jag för trött för att räkna men när rätt mycket av det går till räntan istället för att betala av din skuld då tar det lång tid att bli av med skiten... Fast man inte tror det.
    ♥Familjen♥
  • sweetpea

Jag har ett H&M-konto och det kostar mig igenting, men jag betalar ju alltid så fort fakturan kommer. Man har ju minst 30 dagar räntefritt.

• Twilight
    sweetpea skrev 2008-06-28 17:50:47 följande:
    Jag har ett H&M-konto och det kostar mig igenting, men jag betalar ju alltid så fort fakturan kommer. Man har ju minst 30 dagar räntefritt.
    Ja betalar du hela summan direkt är det ju en helt annan 5:a, men då brukar man ju oftast ta på faktura istället
    ♥Familjen♥
  • sweetpea

Men det är samma sak - tar man det på faktura så får man ett H&M-konto, men man utnyttjar inte sin kredit särskilt länge.

• Twilight
    sweetpea skrev 2008-06-28 22:38:16 följande:
    Men det är samma sak - tar man det på faktura så får man ett H&M-konto, men man utnyttjar inte sin kredit särskilt länge.
    Jamen snälla, det jag skriver med TS om är ju om man använder kontot som det är tänk liksom, att dela upp betalningen på x antal år. Det förstår väl alla att det är en annan sak att betala hela summan efter 30 dagar.
    ♥Familjen♥
  • ewaku

Man kan få ett kort oxå. Jag vet inte hur du har lagt upp de. Jag har konto på HM men även kort så jag kan handla på butik.
    Om du har fått kredit på 3000kr så borde du kunna få ett kort kopplat till de. Jag nyttjar min kredit ganska bra. (Hua, de är inte bra) Men jag har aldrig fått minimum att betala
    250:-. Man bestämmer ju själv hur mycket man vill betala.  Men de blir ju ränta på pengarna, de kommer man inte ifrån...

• Twilight
    ewaku skrev 2008-06-28 23:34:08 följande:
    Man kan få ett kort oxå. Jag vet inte hur du har lagt upp de. Jag har konto på HM men även kort så jag kan handla på butik.Om du har fått kredit på 3000kr så borde du kunna få ett kort kopplat till de. Jag nyttjar min kredit ganska bra. (Hua, de är inte bra) Men jag har aldrig fått minimum att betala 250:-. Man bestämmer ju själv hur mycket man vill betala.  Men de blir ju ränta på pengarna, de kommer man inte ifrån...
    Minimum om man utnyttjat kredit på mellan 2500 och 3000 är 250:- Det finns tabell på hemsidan. Man bestämmer alltså inte själv om man vill betala mindre, iaf inte när man har den vanliga "Handla på nätet-krediten"
    Dock kan man ringa till HM och få månadsbeloppet sänkt om man inte har råd att betala, men då tar det ju förstås ännu längre ti att betala och mer pengar slängs bort på räntan
    ♥Familjen♥
  • ewaku

Nej man bestämmer ej om man vill betala mindre. Men de finns ett minimum belopp som man måste betala. Man betalar ju in mer om man kan och vill. Jag sa aldrig att man får bestämma själv, om att betala mindre än minimum  beloppet. Har faktiskt ingen aning om man kan ringa in och få beloppet mindre. De jag sa va att jag inte fått minimum att betala 250:-.

• Twilight
    ewaku skrev 2008-06-29 00:45:19 följande:
    Nej man bestämmer ej om man vill betala mindre. Men de finns ett minimum belopp som man måste betala. Man betalar ju in mer om man kan och vill. Jag sa aldrig att man får bestämma själv, om att betala mindre än minimum  beloppet. Har faktiskt ingen aning om man kan ringa in och få beloppet mindre. De jag sa va att jag inte fått minimum att betala 250:-.
    Och jag säger bara att minimum för kredit mellan 2500-3000 är 250:- Du kanske inte utnyttjat så mycket då?
    ♥Familjen♥
Svar på tråden Konto på H&M...tidsbegränsat???