• Miss T

Mangopaj - Hur gör ni?

Hej! Jag tänker göra en paj med mango. Har inte nån recept på det utan tänker mixa lite. Har provat att goggla men hittar bara pajer med mango + marängfyllning. Är lite skeptiskt till sånt. Har provat en likande fast med rabarber, tyckte inte om den kombinationen. Är det bättre med mango? Vill gärna höra hur ni gör.  

• Svar på tråden Mangopaj - Hur gör ni?
  • Raka Pungen

Jag skulle inte göra paj på mango, mango ska ätas färsk. Däremot kunde en tårta funka. mixa eller tärna mangon, blanda ihop med vispad grädde, socker och kesella och bred på en tårtbotten.

• Miss T

Ok... inte vad jag tänkte  men tack för tipset. Det ska jag tänka på nästa gång jag ska göra tårta. Glad

Några fler förslag?

• Moira

Jag tror visst det funkar med mangopaj, har dock aldrig provat. Mne jag har ibland tärnad mango i chokladmuffinsen o de e jättegott!

• Raka Pungen

Jag tycker mango blir äckligt och segt när det hettas upp, och passar därför inte i bakad form, som i paj.

• Zabka

Jag har aldrig gjort mangopaj, men om jag skulle göra det så skulle jag göra ett pajskal som jag gräddar i ugnen. Sen skulle jag göra en gelatinbaserad mangofyllning med mango, socker, vanilj och grädde som får stelna i pajskalet i kylen. Jag skulle alltså inte grädda mangon.

• UFS

Vi brukar göra en matpaj med mango, kycklingfilé, ananas och jordnötter. Lite curry. Ska egentligen vara banan i också, men det hoppar vi.

Jättegott, men det verkar som du är ute efter efterrättspaj?

Svar på tråden Mangopaj - Hur gör ni?