• Arctura

Köper ni saker kontant el på avbetalning?

Nu pratar jag ej om bil el bostad.

Däremot om te x tv, datorer, möbler osv Alltså sånt som kostar ett antal 1000-lappar....

Vi försöker att spara pengar & köpa det vi vill ha kontant. Har dock en köksmöbel från Ikea på avbetalning just nu & innan den är avbetald, så blir det inget mer handlat på avbetalning, om det ens blir det, då jag inte tycker om detta sätt att handla på....

Undrar hur vanligt det är att man handlar på just avbetalning....är det "typ" bara jag som har denna inställning?

• Svar på tråden Köper ni saker kontant el på avbetalning?
  • Suri

Nä, vi betalar det mesta kontant. Det enda vi har lån på är bilen. Just nu. Det går ganska snabbt att spara ihop till något som man verkligen vill ha. Men är det något viktigt och man inte har pengar så tycker jag att det är helt ok att handla på avbetalning. Typ kyl/frys och sådana saker. Inte en tv.

• Anna86

Kontant helt klart! Tar man på avbetalning så brukar det ju bli dyrare i slutändan.. bättre då att vänta och spara pengar tills man har så man kan betala allt på en gång

• logg81

Beror på i hur stort behov jag är av det. Skulle datorn gå sönder och den inte gick att laga skulle jag inte tveka att ta en ny på avbetalning.
    Men om mobiltelefonen skulle paja så skulle jag köpa den kontant.

Jag och Auleen - För varandra. Mot resten av världen.
  • pluppiz

kontant elel rfaktura är det som gäller här hemma. har man inte råd får vi vara utan helt enkelt

• miliasmamma

Jag försöker att hålla mig ifrån avbetalningar, men visst har det hänt att jag har köpt en dator, tvättmaskin o kläder på avbetalning. Men för ett par år sedan betalade jag av alla smålån ett efter ett, var sååå skönt! Nu efter har jag inte lånat någonting, men har funderat på att göra det nu då jag behöver byta ut alla vitvaror i köket. Men har inte riktigt bestämt mig ännu :)

• Annaloo

Vi betalar allt kontant. Min inställning är att om man inte kan köpa det kontant så har man inte råd.
    detta gäller naturligtvis inte hus och bil... Även om det vore en bonus

♥ v35 ♥
  • Fru annmi

Alltid "Cash is king"
    Kontant alltså

• xenaa

Vi försöker att köpa allt kontat!
    har aldrig haft avbetalning på något vi handlat

♥Leo 1 år 22/6♥
  • vänat

För det mesta kontant men krisar de just om något går söder kylskået eller så så tar jag de på avbetalning men betalar så snbbt jag bar kan korast möjliga tid en till tre månder.

• ekapek

vi handlar nog det mesta kontant, förutom huset och bilen ! men tänk om man kunde ta det kontant med.. det vore något ! :)

Svar på tråden Köper ni saker kontant el på avbetalning?