• Anonym (treo)

Abstinens av treo?

Jag har av olika anledningar ätit treo ett längre tag.Nu när jag slutat har jag fått jätte ont i huvudet, yrsel, matthet,ont i kroppen, trött.funderar på om det är abstinens? någon som varit med om liknande? har hört att treo kan vara väldigt beroende framkallande.

• Svar på tråden Abstinens av treo?
  • Anonym

Har inte vart med om det själv men vet andra som blivit beroende av treo så svar ja de e säkert abstinens.

• santanas

Det du upplever är typiska symtom på abstinens. De går över men kan vara jätejobbiga då de håller på.

• Fru annmi

Ja! Min mamma var beroende av Treo

• yousef

Treo innehåller koffein, som ju är hyfsat beroendeframkallande. Det kan alltså hjälpa mot abstinensen att dricka kaffe, te eller Coca Cola. Har du provat det? Om det inte hjälper skulle jag säga att abstinensen är i huvudsak psykosomatisk. Den blir iofs inte mindre påtaglig för det, men kunskap kan lugna. Tursamt nog är koffein så pass accepterat att man kan ha ett Svensson-beroende om du t ex väljer att börja dricka kaffe.

Mycket av det man hör om Treo-beroende gäller mer Treo Comp, som även innehåller kodein - en opioid. Opioder/opiater är inte att leka med, även om nu kodein hör till de "mildare". Tror inte Treo Comp-beroende är lika vanligt numera. Förr såldes det nämligen receptfritt innan man fattade vilka problem det kunde ställa till.

• Anonym (treo)

Misstänker att det är abstinensbesvär men jag känner mig verkligen sjuk. Om jag tar treo nu så borde det ju "gå över" och då vet jag ju om det är abstinens eller om jag är sjuk...

• Anonym (na)

Anonym (treo) skrev 2008-06-28 19:04:59 följande:

Misstänker att det är abstinensbesvär men jag känner mig verkligen sjuk. Om jag tar treo nu så borde det ju "gå över" och då vet jag ju om det är abstinens eller om jag är sjuk...
    Ja de går nog över då. När man är abstinent, då känner man sig verkligen jättesjuk. Jag är själv en fd tablettmissbrukare.
  • Anonym (na)

Anonym (na) skrev 2008-06-28 19:08:15 följande:

Anonym (treo) skrev 2008-06-28 19:04:59 följande:
    Ja de går nog över då. När man är abstinent, då känner man sig verkligen jättesjuk. Jag är själv en fd tablettmissbrukare.
    Och just yrsel är verkligen påtaglig!
  • Anonym (treo)
    Anonym (na) skrev 2008-06-28 19:09:05 följande:
    Anonym (na) skrev 2008-06-28 19:08:15 följande: Och just yrsel är verkligen påtaglig!
    ja jag är verkligen yr, känns som rummet gungar när jag rör mig ibland och det känns "osäkert" när jag går.
  • Anonym (na)

Anonym (treo) skrev 2008-06-28 19:35:41 följande:

ja jag är verkligen yr, känns som rummet gungar när jag rör mig ibland och det känns "osäkert" när jag går.
    Ja jag vet precis, jag har så nu. Jag har typ känns de som , blivit immun mot mina. Jag tar lugnande mot panikångest. De är jätteäckligt. Får du hjärtklappning oxå?
Svar på tråden Abstinens av treo?