• Ajlil

Ont i höger sida av magen

Tänkte bara höra om någon vet vad man har för organ på höger sida man kan ha ont i. Det är tredje dagen nu som jag har ont men jag har inte jätte ont så jag tänkte vänta tills på måndag med att ringa till läkaren (om det inte gått över tills dess). Jag har haft ont på samma ställe vid flera tillfällen innan men det är ingen akut smärta. Det är ömt och känns mest när man sätter sig ner el. drar benet uppåt. Mest nyfiken över om nån här kan ha en hum om vad det kan va?? 

♥ ♥ ♥ Desirée -99 & Isabelle -03 ♥ ♥ ♥
  • Svar på tråden Ont i höger sida av magen
  • Ajlil
    Lottis Pottis skrev 2008-06-28 19:33:28 följande:
    blindtarmen kanske?
    Kan det komma och gå tro? Eftersom jag känt detta vid flera tillfällen innan!
  • Lottis Pottis

Vet inte faktiskt. Men eftersom du har ont när du drar upp benen så låter de ju som blindtarmen. Men vart har du ont?

Leksing tills ja dör !
  • Ajlil
    Lottis Pottis skrev 2008-06-28 19:36:14 följande:
    Vet inte faktiskt. Men eftersom du har ont när du drar upp benen så låter de ju som blindtarmen. Men vart har du ont?
    I höjd med naveln kan man säga, ca 10 cm åt höger. Alltså ganska så mitt i högersidan!
  • Lottis Pottis

Ja men då e de säkert blindtarmen. Nu e ju inte jag någon doktor men de du beskriver stämmer in på blindtarmsinflammation.

Leksing tills ja dör !
  • Solskensmor

Vad jag vet så får man väl hög feber också vid blindtarmsinflammation.

• Lottis Pottis

Ja man får feber oxå men den behöver ju inte komma direkt.

Leksing tills ja dör !
  • Ajlil

Någon som vet om man kan känna utav blindtarmen då o då under en längre period då?

Jag har ingen feber o har inte haft... kan den komma smygande?

• kimsi

Ja jag vet en släkting som hade problem med blindtarmen från och till i ett år, men till slut blev det ohållbart och han fick opereras.

Själv fick jag akut blindtarmsinflammation och då gick allt på ett dygn från fullt frisk till att ligga på operationsbordet.

• BettanB
    Svar på #10
    Det har jag hört talas om. Själv så hade jag en självläkande blindtarm. Hade ont i ett par dagar först, sen rejält ont i nån dag. Ingen feber. Åkte in ock fick konstaterat blindtarmsinflammation, men den självläkte innan de hann operera. Har inte haft problem sen dess.
  • Ajlil

Känns fortfarande lite ömt idag men är bättre!

Svar på tråden Ont i höger sida av magen