Bjuden på bröllop, står "kavaj" på inbjudan, vad gäller för oss tjejer?
Vad får man INTE ha? Någon som vet? Hjälp mig, aldrig varit på bröllop förut...detta bröllop är väldigt påkostat dock.
Vad får man INTE ha? Någon som vet? Hjälp mig, aldrig varit på bröllop förut...detta bröllop är väldigt påkostat dock.
Valfri elegant klädsel,
tex: dräkt eller kort klänning.Ibland även elegantare långbyxor.
är det kyrkbröllop ska du undvika kortkort, allt för urringat o INTE bara axlar i kyrkan - vill du ha axelbandslöst kan du ha en sjal, kavaj, eller nåt annat för att dölja axlarna.
Klänning/kjol/byxdress som är elegantare än vanlig vardagsklädsel, men inte aftonflott.
www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp&a=52310
Ok, tack! Hur vet man när man kan ha "elegantare" långbyxor?
Man ska inte vara vitklädd på bröllop, man får ju inte konkúrrera med bruden. Vi hade klädsel kavaj på vårt bröllop, man kan ha på sig det man tycker är fint, dock kanske inte jeans.
Hihi, sedan kanske man ska undvika helrött. Jag har hört (men inte kollat upp om det stämmer) att bära rött innebär att man har ...... *visslar lite* med brudgummen
Linny: Jag har också hört det men tydligen är det förlegat, så visst kan man ha rött idag :)
På mitt bröllop var det ej tjej som kom i helvitt. Även om det nästan är skitsamma så kändes det lite konstigt. Vitt i kombo med någon annan färg är helt ok, men inte helt vitt...
Jag ska oxo på bröllop där det står på inbjudan - KAVAJ. Men gäller det även barnpojkar? Jag har en 4½ åring och en 1 åring på bröllopet som är pojkar.
Kavaj innebär INTE valfritt för tjejer...du kan till exempel inte komma i tunika, leggings och ballerinaskor. Svart är OK så länge man bryter av med färgstarka accessoarer som .ex. knallig sjal.
Skulle det kännas fel att komma i svart knälång kjol o en färgad snygg överdel till?
Beror helt på vilket snitt/material kjolen är av och hur toppen ser ut. Självklart matchat med smycken och heels isf.