• Grenadjären

Skäggetorp, Linköping Uselt område

Vad ska man göra åt problemen? Hur ska man lära folk att respektera varandra och visa hänsyn?
    Jag har bott i Skäggetorp, Linköping sedan 2000. Och var de första åren ivrig med att försvara området jag bodde i. Men min sympati för "Skägget" har så sakteliga kulminerat.
    De senare åren av min bovistelse var klagomålen många till hyresvärden från min sida. Några grannar har jag nog tom fått vräkta då mina klagomål tillsammans med andra grannars blivit droppen.
    I Skäggetorp har det under de senaste åren skett en upptrappning gällande våld, skadegörelse, våldtäkter, rån osv. På kort tid skedde en rad våldtäkter på ett särskilt stråk, på kort tid skedde ett antal personrån och butiksrån (Pressbyrån Fogdeg) Och kontinuerligt så tänder någon på i soprummen. Det har även förekommit skottlossning ute vid idrottsfältet. Tomhylsor har hittats. Vem vågar korsa Skägget en kväll? I synnerhet som kvinna vågar man nog inte göra det knappt för att gå upp till centrum för att handla. Och där har vi ju också busliv (det vet jag eftersom jag själv jobbar där)
    Allt detta i kombination med alla förbannade kundvagnar som ligger utslängda över hela Skäggetorp. Varför tar man ens med sig den? Det är stöld det också!!!! Om det så handlar om att låna den 3 meter utanför centrat.
    Ständiga cykelpunkteringar pga allt sönderslaget glas på cykelbanorna och en sak som är bland de värre. I sandlådan där min dotter skulle leka hittade jag kanyler och trasiga flaskor.
    Många människor är väldigt trevliga i Skäggetorp, så jag vill inte dra alla över en kam. Men det finns tyvärr även rätt så många (skulle jag vilja påstå) som fullkomligt skiter i om du har barn som vill sova eller att det över huvud taget finns fler människor i samma hus.
    Där jag bodde, på Fogdeg. så hade vi en granne 50+ som tillsammans med grannen roade sig med att bada barnpool och halsa öl från 16 på eftermiddagen till 06 på morgonen. Vilket jävla liv det var. Jag var ute och sa till flera gånger men blev bara ombedd att hålla käft.
    Folk flyttade in mitt i nätterna, hade bilar med hög musik på utanför på nätterna och några grillade med kolgrill på balkongen. Mopeder körs hutlöst igenom passagerna. När ska en liten få sätta livet till=?
    Sopbergen växer vid grovsopinlämningen = sanitär olägenhet.
    Hyresvärden Graflunds måste ställa hårdare krav på hyresgästerna, för allas trevnad.
    Men så här långt har Graflunds misslyckats totalt med området tycker jag. Allt från lägenhetsunderhåll som är undermåligt till ordningsförhållandena. Jag och min familj kunde inte bo kvar, i synnerhet inte med barn. Inte som läget är i Skäggetorp nu.
    Någon som bor där som känner igen sig?? Hoppas att det blir bättre, för själva området i sig är ju rätt mysigt.

• Svar på tråden Skäggetorp, Linköping Uselt område
  • Im Fabulous

Invandrartätt område?

Det är mest ett påstående eftersom att jag kommer från grannkommunen och vet vad det är för patrask som huserar i och kring skäggetorp.

• Im Fabulous

Oj, har jobbat på Graflunds Får nog ta ett snack med mina gamla kollegor.

• Im Fabulous

Oj, har jobbat på Graflunds Får nog ta ett snack med mina gamla kollegor.

• Im Fabulous

Graflunds som för övrigt försöker undvika att hyra ut till "slödder" numera..

• Grenadjären

Jaså, ja det har ju jag inte märkt ngt av tyvärr. Bor iof inte kvar men pratar med många jag känner som bor kvar plus att jag ju jobbar där på centrum
    Im Fabulous skrev 2008-06-28 20:56:11 följande:

Graflunds som för övrigt försöker undvika att hyra ut till "slödder" numera..
  • Im Fabulous
    Grenadjären skrev 2008-06-28 20:59:34 följande:
    Jaså, ja det har ju jag inte märkt ngt av tyvärr. Bor iof inte kvar men pratar med många jag känner som bor kvar plus att jag ju jobbar där på centrumIm Fabulous skrev 2008-06-28 20:56:11 följande:
    Jag jobbade i Norrköping och blev tillsagd att försöka "välja ut" hyresgäster om du förstår vad jag menar. Men det är en lång process, man kan ju inte vräka folk bara för att de är.. Ja..
  • Fru T

ja bor åsså i Linköping å skäggetorp ÄR bevisat vårt "slumområde" där bor mest invandrare, sker fläst brott osv... jag brukar försöka hålla mig borta därifrån och skulle aldrig bosätta mig där, ännu mindre med barn...

tyvärr finns väll dessa områden i alla städer...

• annicavillhabeis

Jobbar i skäggetorp, avskyr när man jobbar kväll och ska ta sig till bussen. Otäckt område på framförallt kvällarna.

• Grenadjären

Våldtäkt vid Skäggetorp C senast natten mellan 28-29/6

Svar på tråden Skäggetorp, Linköping Uselt område