Hur tidigt testa för klamydia?
Hur tidigt efter ett oskyddat samlag kan man testa sig för ev.klamydia man vill ju så klart ha ett så säkert resultat som möjligt....
Hur tidigt efter ett oskyddat samlag kan man testa sig för ev.klamydia man vill ju så klart ha ett så säkert resultat som möjligt....
det får du väl ganska snabbt på vårdcentralen är man smittad så ser dom nog det direkt på provet.
jaha du menar så? ja om du är smittad bör det synas direkt och så lång tid tar väl inte svaret? för jag har hört att man får symtom ganska fort efter smitta.
Ringde sjukvårdsupplysningen, Inkubationstiden är 1dag till några veckor så ett test är inte att lite förrens minst 10 dagar har gått.
Svarstiden här är ca 1vecka. är nog olika beroende på hur mkt dom har att göra!
drygt nu måste man vänta i 10 dagar
okey så tråkigt men han du har haft sex med har han smittan eller du bara vill testa dig ändå? Stackars dig iaf
Okey men jag tror inte du ska va orolig iaf men du kan väl få behandling innan de vet om du har nåt? Jag vet såna som fått det. Men lycka till iaf
skriv när du vet nåt
kram
Är det tio dagar efter sexet man kan testa sig? Till mig sa de på ungedomsmottagningen att det måste ha gått två veckor. eller så var det tre veckor.
men dte kanske är olika.
jag vet att man kan få pensillin direkt när man misstänker man e smittad så får man nog svaret efter men sök på ungdomsmott så fort som möjligt. Det tar inte så lång tid förenst de ser på provet.