• Liak

Vilken resevagn/sulky ska jag välja?

Funderar på att införskaffa en enklare, typ resevagn/sulky åt vår 1,5-åriga son, att använda främst under bilsemestern i sommar. Någon som vill dela med sig av sina erfarenheter? Vilken ska vi välja och varför?

• Svar på tråden Vilken resevagn/sulky ska jag välja?
  • mexxi

Maclaren Techno! Den är suverän! Vi köpte en till Thailand under vår resa i 2mån. Den har helt liggläge (finns inte på alla - guld värt) Lite dyr, men absolut VÄRD sina pengar. En kvalité sulky!

• Liak
    Svar på #1
    mexxi skrev 2008-06-29 00:41:41 följande:
    Maclaren Techno! Den är suverän! Vi köpte en till Thailand under vår resa i 2mån. Den har helt liggläge (finns inte på alla - guld värt) Lite dyr, men absolut VÄRD sina pengar. En kvalité sulky!
    Helt liggläge - innebär det att man kan höja fotstödet oxå, så att de ligger helt plant eller kan man bara fälla ryggstödet?
  • Liak
    Svar på #4
    MiaAnnette skrev 2008-06-29 00:56:18 följande:
    Här är hon i den: (Med sittdyna i)www.familjeliv.se/hem/miaannette/galleri.php?...#
    Vilken liten sötis!! Kan man fälla ner sufletten mer? Hur lättkörd är den jämfört med er UJ, med tanke på de relativt små hjulen?
  • MiaAnnette
    Liak skrev 2008-06-29 11:02:48 följande:
    Svar på #4MiaAnnette skrev 2008-06-29 00:56:18 följande: Vilken liten sötis!! Kan man fälla ner sufletten mer? Hur lättkörd är den jämfört med er UJ, med tanke på de relativt små hjulen?
    Tack Den är väldigt lättkörd! Både på sandstrand och i grus! Sufletten kan inte fällas ner längre än så.. men tycker den funkar ungefär som på UJ! Men den väger bara ngt på 7 kg, fälls ihop på en handvändning och tar superliten plats.. levererades med fotsack och regnskydd! fick nog 5 stjärnor hos oss med tanke på priset! (795 kr)
  • ami

Har nyligen köpt o rekommenderar en Maclaren Techno XT.
    Fullt liggläge och så kan man dra ut fotstödet så det står rakt ut för benen o fötterna.
    Sufletten är stor med tittlucka. UVskydd kan fällas ner, ser lite ut som på kronanvagnen fast genomskinligt. Sufletten kan man dra ut extra så den kommer jättelångt fram och täcker nästan hela vagnen. Super om man ska till ett soligt land. Eller bara här hemma om solen skiner och står lite lågt som den ju gör här. Ingen sol i ögonen.
    Ryggstödet är ganska högt/vagnen räcker länge.
    Hjulen är lite större än vanliga paapluvagnshjul. Funkar på gräs, grusvägar utan problem. Hjulen är också lite mjuka så den är hyfsat mjuk att köra.

• Liak

Var på Babyland och kikade igår. Är ganska sugen på just en Maclaren Techno XT, just för att den har fullt liggläge, benstöd och gigantisk suflett. Men den är ju inte så billig. Och ska man ändå betala 2300:- för en extravagn anser min man att man lika gärna kan lägga till ytterligare 700:- och köpa en Baby Jogger City Mini. Någon som har erfarenhet av denna?

• Pricken och Pyret

Liak: jag har baby jogger City Mini och är mer än suuupernöjd!
    Den är väldigt dyr, men den är värd varenda krona och lite till.

Det som gör den vagnen/sulkyn till en vinnare jämfört med Mac Laren är följande:
    - Större hjul vilket gör att du även kan köra på tex. stranden
    - Helt handtag som ger en generellt stabilare känsla
    - Lättare att köra med ett tyngre barn i (jag jämförde de två med min flicka som är 4,5 år och väger 16 kilo)
    - Kan belastas med 22 kilo jämfört med Mac Larens 15 kilo.
    - Blir plattare och kortare ihopfälld (dock bredare) än Mac Laren
    - Lättare att fälla ihop
    - Bättre lastutrymmen

Det var dessa saker som blev avgörande för mitt val och vi har sålt den stora vanliga vagnen vi hade innan och kör bara baby joggern nu. Vi har bara gott att säga om den!!

Svar på tråden Vilken resevagn/sulky ska jag välja?