• zandin

sele i sittvagn, emmaljunga

Vi har en Emmaljunga Classic Duo combi till vår dotter. Nu har vi bytt till sittdelen men har en liten fråga. vi tycker själva underlaget känns så hårt. Det är helt okej när hon ska sitta upp i vagnen på tex promenaden men när hon sedan ska sova tycker vi att det känns för hårt för henne. Hon sover ändå ca. 4 timmar per dag i vagnen. Om vi lägger en madrass i vagnen täcker vi ju över selen och kan därför inte spänna fast henne. Hon är så pass stor nu så det börjar kännas lite farligt att inte ha henne fastspänd. Om hon vaknar kanske hon snart klarar av att sätta sig upp ocg då kanske hon trillar ur vagnen. Hur löser vi det här??? Vi vill att det ska vara mjukt och skönt för henne men ändå ha henne fastspänd så inget kan hända...Hur har ni gjort???

• Svar på tråden sele i sittvagn, emmaljunga
  • skruttplutt

Köp en lös sele och fäst i vagnen.. Det har vi till vår dotter som sover på magen. Vi gillar inte alls den fasta selen eftersom den går så högt upp vid axlarna.

• cicci85

Vi har en åkpåse som hör till vagnen, den är delbar så den kan bli som en dyna oxå, och där finns hål för att ta ut selen genom. Då blir det mjukare men vi kaj ändå använda selen!
    Annasr föredrar jag en lös sele, eller min son gjorde, det ger mycket större rörelsefrihet!

• mapo51

Vi har en åkpåse/dyna i vår vagn där det finns hål för selen, men vi har ändå köpt en lös sele, Brio har en i bomull som är mjuk och sonen gillar den jättemycket för han kan röra sig mycket bättre med den än den inbyggda selen.

• norgesessan

har en sittdyna från brio som vi har i våran cannon one (förgängaren till scooter), fungerar jättebra.

Emil 03 och Jonathan 05
  • Suskiv

Har i fårskinn, det går att skära hål för selet.

Fast vi använder aldrig sele. Det har inte behövts.

• JeanneDArc

Jag har också skaffat ett fårskinn och skurit hål i det. Det är mjukt och myigt och fuinkat året om. På vintern värmer det och på sommar leder det bort värme och fukt. För vår del har det varit ytterst nödvändigt med sele, annars hade hon farit i backen var, varannan dag.

Svar på tråden sele i sittvagn, emmaljunga