• phridan

Göra en egen sänggavel (TIPS TACK!!!)

Hej på er.
    Jag och sambon skall strax åka iväg för att köpa mtrl. till att göra en egen sänggavel.

Finns det någon här som gjort en sån?
    Tips?

Och .. vart kan man köpa skummadrass efter måttbeställning?

Tack på förhand... =)

• Svar på tråden Göra en egen sänggavel (TIPS TACK!!!)
  • elvinaOstefan

har själv inte gjort nånog men däremot kompisen, och det blev gör snyggt! ^^

Dom gick till en vanlig bygghandel och köpte spånskiva (måttade ut till en 180 -säng), och sedan köpte dom skumgummi som dom skar till i affären (en lokal tyghandel). Därefter spände dom ett vitt laken och häftade fast det på paksidan :)

Devin, det finaste vi har
  • Fru annmi

Vi har gjort en egen typ "Visdalen" i Ikea
    Den där Naturvita med skårer i....

Gjorde den i vårt mått till en 1,40 säng,rak med Körsbärslist överst..Som Visdalen!Fast numer finns inte den utan den heter Hemnes:
    www.ikea.com/se/sv/catalog/products/50080315

Sådan fast rak huvudgavel då + Körsbärslidt/kant upptill ♥
    Likadant Nattusbort

• Zharlotte

Jepp, jag snickrade en själv! Två 5x5 på stående, en 5x5 i övrekant, en 5x4 ca. 30 dc nedangör, och så målade jag dom vita, och spikade in bitar från höstörar som jag hade oljat in där emellan. Hmm...låter lite konstigt märker jag, kan ta en bild och sätta på min sida, men den kommer upp först ikväll isåfall.
    Lycka till!

• Zharlotte

Ööööhhh...har nog skrivit lite fel... 5x4 skall vara 5x5... 30 CENTIMETER ...hehee

• Zharlotte

Och så ska de va nedanför... ursäkta mig lite, vet ej varför jag stavat så fel!

• Nihilaeternumest

Min mamma har en jättefin sänggavel. Hon tog en gammal dörr och lade på kanten och betsade den i antik.

Svar på tråden Göra en egen sänggavel (TIPS TACK!!!)