HJÄLP vagel i ögat
Jag har fått en vagel på tårkanalen och den gör jäkligt ont Jag ser inte klok ut och jag ska jobba imorgon.Har ni några tips på hur man får bort den fort?
Kram!
Jag har fått en vagel på tårkanalen och den gör jäkligt ont Jag ser inte klok ut och jag ska jobba imorgon.Har ni några tips på hur man får bort den fort?
Kram!
Finns receptfri salva på apoteket som ar bort den på ca 2 dagar. Har dock inte provat den själv. Finns inget sätt vad jag vet att få bort den snabbare.
Tack!
den receptfria salvan e super bra..
Jag lyckades klämma en vagel. Kan inte beskriva hur ont det gjorde, men det vällde ut var, och sen blev det faktiskt bra!
Ja man är bra sugen på att klämma den rackarn Jag köpte den receptfria salvan idag och hoppas på en förbättring tills imorgon. Men den lär väll vara lika stor imorgon
min sambo har haft sin sen i julas.. vissa dagar är den gigantisk.
Salvan hjälpte inte så läkaren har skickat en remiss till ögonläkaren..
kanske till jul igen har han fått hjälp
Men gud vad du skräms!
det står på wikipedia att det kan ta upp till ett halvår innan den försvinner..
sv.wikipedia.org/wiki/Vagel
Bara hålla tummarna för att den ska gå bort med salva, själv gick jag med en i fyra månader (gick en massa olika preparat men ingen hjälpte) så dom fick operera bort den ><
Ja det är bara att hålla tummarna.
Det låter kanske inte klokt - men jag tog en bomullstuss o doppade den i kokt vatten - som inte var avsvalnat
o så vred jag av så mycket vatten det gick (den var ju kokhet...) - stängde ögat - o höll den mycket varma tussen mot vageln - o oftast sprack den
nu verkar det somom några av er har mycket besvärliga vaglar - så man ska kanske vara lite försiktig - men det var så jag gjorde o det funkade!