• Belize

Ont på höger sida. som håll nästan...(v.35)

Jag är i vecka 35.
    Igår kväll hade jag jätteont på undersidan av magen, och även bak på ryggen. Höll i sig några minuter och gick sedan över. Detta skedde 2 ggr.

I morse hade jag sedan lite ont på höger sida av magen, men det var hanterbart. Gick sedan ut och gick våran vanliga promenad. Fick jätteont på höger sida, som KRAFTIG håll. Kunde knappt gå... Höll isig ett par minuter, gick över och kom tillbaka...
    Tog mig hem och slängde mig på soffan. Nu ömmar det fortfarande lite, men inte lika illa. Någon?

• Svar på tråden Ont på höger sida. som håll nästan...(v.35)
  • LjubaviMoja

Hoppas nån svarar har nämligen samma bekymmer.

• Jeda

Har liknnande till och från. Enlig Bm kan det vara bebisen som sparkar ofta på samma ställe så att hinnan runt revbenen blivit retad och gör ont. Min bebis sprakar ofta på samma sida, kankse era gör det oxå?

• LjubaviMoja
    Jeda skrev 2008-06-29 13:35:28 följande:
    Har liknnande till och från. Enlig Bm kan det vara bebisen som sparkar ofta på samma ställe så att hinnan runt revbenen blivit retad och gör ont. Min bebis sprakar ofta på samma sida, kankse era gör det oxå?
    Jo så kan det nog vara gör så jädrans ont iaf.
  • Belize

Jo så kan det nog vara där jag brukar ha ont annars. Har en punkt uppe på revbenen och bak i ryggen på motsvarande ställe där jag ofta har värk och är öm. Men detta var kraftigare smärta och mer att det kom och gick....

• solrosen71

Jag har oxå håll, på höger sida, det kommer och går. Min bebis ligger nästan alltid på höger sida och antagligen är det därför. Ser kul ut då magen är "sne" ganska ofta, BM sa att bebisar ofta hittar en favvis-sida de ligger på Är i v.33.

• Nymphoria

Såhär har jag också det varje gång jag är ute och går, men smärtan flyttar sig ofta, kan sitta var som helst i magen. Bebisen sparkar sällan på samma ställe, han är överallt. Tur att det "bara" är 14 veckor kvar till BIM om detta ska hålla i sig.

• kicki84

Har samma när jag är ute och rör på mig. det är väl som sammandragningar när man anstränger sig. inte för att man kanske anstränger sig när man går 50 meter men det räcker till för att den där smärtan ska komma.Och då ska man stanna, villa och vänta tills det försvinner. Har hört att det annars kan sätta igång allt.

• Nymphoria
    kicki84 skrev 2008-06-29 17:12:38 följande:
    Har samma när jag är ute och rör på mig. det är väl som sammandragningar när man anstränger sig. inte för att man kanske anstränger sig när man går 50 meter men det räcker till för att den där smärtan ska komma.Och då ska man stanna, villa och vänta tills det försvinner. Har hört att det annars kan sätta igång allt.
    Då är det kanske bästa att ta det lugnt. Jag har inte pratat med min BM om det, men det kanske jag skulle ta och göra, eller iaf ringa till MVC, BM har semester nu.
  • Anki85

jag hade det samma för ett par veckor sedan, och får det om jag rör på mig för mkt. är i v 34 med tvillingar och detta är min andra grav, hade inga sådana känningar med sonen.
    var inne på förlossningen och gjorde ul och vul men kunde inte jitta orsaken till hållen.
    läkaren sa att det troligtvis var ligamenten i magen som sträcker och gör ont, eftersom magen växer mkt i dessa veckor. det var inget man skulle oroa sig för.
    men är du orolig ring till förlossningen och kolla

Lycka till

• Belize

Tack så jättemycket för alla svar! Har tagit det lugnt hela dagen idag iaf ;) Ska jobba sista 3 dagarna på jobbet nu men ska verkligen känna efter nu. Ska till BM på onsdag, ska ta upp det då. Men ger det sig inte så ringer jag absolut!

Tack! Alltid skönt att höra att man inte är ensam :)

• Perickles

Förra veckan hade jag likadant!
    Min BM rekomendera att jag då skulle undvika att ligga på höger sida där det tog ont. Så jag låg mest på vänster sida och efter ca. 3 dagar gick de om. Enligt min BM hade knådden sparkat på min lever som i sin tur blivit öm. Fortsätter smärtan måste du nog få kollat blodvärden. Men jag gissar att din bebbe bökat för länge på nåt organ i din kropp! :)

• PetraGos

Jag hade samma sak och jag fick förklaring att det var foglossning. Gick från ungefär "blygdbenet" till höger "höftkula" (fast i magen så att säga) och strålade bak till ryggen. Man kan få foglossning på höger, vänster eller båda sidor.

• Belize
    PetraGos skrev 2008-06-30 13:00:47 följande:
    Jag hade samma sak och jag fick förklaring att det var foglossning. Gick från ungefär "blygdbenet" till höger "höftkula" (fast i magen så att säga) och strålade bak till ryggen. Man kan få foglossning på höger, vänster eller båda sidor.
    [/citat]

Foglossning har jag så det räcker ändå, och det känns inte på det viset...
    Perickles skrev 2008-06-30 10:59:21 följande:
    [citat]
    Förra veckan hade jag likadant!Min BM rekomendera att jag då skulle undvika att ligga på höger sida där det tog ont. Så jag låg mest på vänster sida och efter ca. 3 dagar gick de om. Enligt min BM hade knådden sparkat på min lever som i sin tur blivit öm. Fortsätter smärtan måste du nog få kollat blodvärden. Men jag gissar att din bebbe bökat för länge på nåt organ i din kropp! :)
    Låg hela dagen igår, undvek att ligga på höger sida eftersom det gjorde såååå ont. Idag fick jag lite känningar när jag gick men annars har det gått bra... Skrutten ligger alltid på samma sida så det är nog inte helt omöjligt....
Svar på tråden Ont på höger sida. som håll nästan...(v.35)