• Sommarblomman22

Hur långt har ni mellan golv och gardin? Kan man ha ca 7 cm?

Ser det konstigt ut att ha panelgardiner som slutar ca 6-7 cm ovanför golvet?

Finns i två längder och de andra är mycket längre så man måste sy upp. Nu har jag den kortare men som sagt, det går inte ner till golvet men det kanske det inte måste?

• Svar på tråden Hur långt har ni mellan golv och gardin? Kan man ha ca 7 cm?
  • NoXigen

Ursäkta men mäter man sådant Hehe hade ja ingen aning om, hänger bara upp vad ja tycker passar i färg , samma tycker sambon :)

• Eld

Våra hänger ovanför golvet.Ser inget konstigt i det.

• Sommarblomman22

Jo men för korta gardiner har man ju inte :)

• Flowie82

Jag har mina jämt nån centimeter ovanför golvet, tycker det ser bäst ut, eller om man har såna som går till fönsterbrädan då.

• Sommarblomman22

tycker ni det är fult om de slutar högre upp?

om jag fick bestämma vill jag nog att de går till golvet, men då måste jag köpa nya :/

• LillaÄrtan

JAG skulle inte ha gardiner som är 6cm ovanför golvet

-Mina underbaringar, Julie 051215 & Klara 071022-
  • Fru annmi
    Sommarblomman22 skrev 2008-06-29 16:35:02 följande:
    tycker ni det är fult om de slutar högre upp?om jag fick bestämma vill jag nog att de går till golvet, men då måste jag köpa nya :/
    Ja,det är inte fint!
    Men de behöver ju heller inte släpa
  • Fru Indosaurie
    LillaÄrtan skrev 2008-06-29 16:35:52 följande:
    JAG skulle inte ha gardiner som är 6cm ovanför golvet
    inte jag heller.
    Opinions are like assholes. Everybody has one. www.nakenfis.se
  • Flowie82
    Svar på #6
    Mmm jag tycker nog det är rätt fult när dom är för korta, skulle gå o störa mej på det väldigt mycket :) jag la upp mina gardiner i köket igår o då blev den ena för kort o det såg så styggt ut tyckte ja.. men smaken är ju olika, kör på det du tycker ser bra ut
  • fie m melwin

när du hänger upp dom använder du då sånna där vaggor till panell längder? om inte kan du ju köpa de så kommer dom ju några cm längre ner.... Mina slutar ca 3 cm från golvet ser helt ok ut tycker jag..

• Sommarblomman22

har inga vaggor, hängde upp dem på vanlig stång
    vad för vagga menar du?

• Eld

Aldrig ens tänkt tanken att det skulle se fult eller konstigt ut med att de hänger ovanför golvet. Sådant kollar jag inte på hos andra heller, men så är jag inte så noga.

• CLT

För korta gardiner är lika fult som för korta byxor!
    Max 2 cm över golvet (tycker jag) så man kommer under me dammsugarn!

• Nattuggla72

Jag tycker de ska gå ner till golvet om det är panelgardiner, men man ska ha som man själv tycker!

• RME

Håller med CLT max 2 cm från golvet.. Annars är det ult, jag skulle störa mig jätte mycket på för korta gardiner. Köp i sa fall för långa gardiner och sy upp. Kan du inte sy köp ett uppfållningsband som du stryker på..

• Ansapansa

mina är precis vid golvet,är det värsta jag vet KORTA GARDINER

• Sussi N

Precis vid golvet eller gärna bölja på golvet om det är sov eller vardagsrum.

Svar på tråden Hur långt har ni mellan golv och gardin? Kan man ha ca 7 cm?