• shopgirl75

Mycoplasma, lunginflammation

Hej
    Någon annan som har haft barn med just detta? Hur lång tid tog det innan de blev friska, hur länge höll hostan i sig?
    Min kille har varit sjuk i en vecka...och det ser snarare ut som det blir sämre än bättre...

Väldigt tacksam för svar!
    Gunilla

• Svar på tråden Mycoplasma, lunginflammation
  • trebarnsförälder

Har själv hafr lunginflammation och ett av mina barn har haft det.
    Det beror på hur länge han har fått pencillin ??
    För mig har det vänt efter 3:e dagen med antibiotika men det har tagit länge innnan jag känt mig pigg ,nu hade jag en väldigt kraftigt lunginflammation men det tar sin lilla tid fast att jag tror att barn återhämtar sig fortare.
    Om han ej blivit bättre efter 3 dgr på pencillin skulle jag söka igen så han fått rätt pencillin
    Lycka till

• Krabbolina

jag har själv haft mykoplasma, tog några veckor innan de kom fram till att det var det eftersom det är vanligast hos barn. Jag var 29 när jag fick det.
    Fick Ery-max och blev bra ganska så fort, hostan kanske sitter i ett tag men man hostar inte alls lika mycket.

• Krabbolina

jag har själv haft mykoplasma, tog några veckor innan de kom fram till att det var det eftersom det är vanligast hos barn. Jag var 29 när jag fick det.
    Fick Ery-max och blev bra ganska så fort, hostan kanske sitter i ett tag men man hostar inte alls lika mycket.

• shopgirl75

Han fick Ery-Max, men bara spydde av den. Så då kollade de snabbsänkan efter någon dag igen och då hade den sjunkit. Så då menade läkaren att han skulle klara sig utan antibiotika. Men hade han fortfarande feber på måndag(imorgon alltså) skulle vi höra av oss igen. Nu har ju febern till coh med stigit till över 39 g igen, så vi ska ju till V C i morgon igen och då hoppas jag han får antibiotika.

• Krabbolina

jag hade aldrig någon feber, och snabbsänkan var inte hög. Fick svar genom ett blodprov.

Svar på tråden Mycoplasma, lunginflammation