• Hägris

Vilken är billigaste banken?

Jag har inga lån jag vill ha VISA-kort och internetbank så billigt som möjligt vilken är billigast? Det får gärna vara alternativ till Swedbank, Nordea m.fl.

• Svar på tråden Vilken är billigaste banken?
  • Yinsan

ICA-Banken har inga avgifter förrutom årsavgiften på mastercardet men den får du på alla banker oavsett vilken du väljer.

• Hägris

Tar dom inget alls för internetbanken? För man kan väl betala räkningarna där?

Yinsan skrev 2008-06-29 18:11:21 följande:
    ICA-Banken har inga avgifter förrutom årsavgiften på mastercardet men den får du på alla banker oavsett vilken du väljer.
    Men SUUUUUUUG!
  • Yinsan

Nej, den tjänsten är gratis! Likaså uttagi annat land och utlandsbetalningar. Det enda som kostar är årsavgiften på korten som är mastercard på ICA men fungarer på samma sätt som VISA, och den avgiften går inte att komma undan. 250kr per år ellet nåt.

• Tecken
    Hägris skrev 2008-06-29 18:19:59 följande:
    Tar dom inget alls för internetbanken? För man kan väl betala räkningarna där?
    ICA-banken är underbar Och precis som Yoysen skrivit, så kostar uttag utomlands 0kr, med ett valutaväxlingspåslag på 0%! Så om man är utomlands mycket (eller lite, men vill ta ut flera gånger) så har man snabbt "tjänat in" årsavgiften
  • Galenpanna

Handelsbanken har också gratis internetbank och dessutom ingår ett maestro-kort gratis. Uttag utomlands (euro) och i andra bankers bankomater kostar dock 10kr och utomlands i andra länder än euro-länder tror jag det kostar 35kr för kontantuttag. Dessutom valutapåslag 1,5%. Visa-kortet vet jag inte vad det kostar i årsavgift men om du väljer Visa med kreditfunktion kostar varje kontantuttag 35 kr, annars gäller samma siffror som för Maestro-kortet har jag för mig (det var ett tag sedan jag kontrollerade just detta).

Vill du ha Visa specifikt eller fungerar Mastercard? I sådana fall är ju som du redan fått tips om ICA-banken ett bra alternativ. Annars kan du bara ha banken för Internetbanken och välja kort var du vill. Finns många prisvärda alternativ i dag som samarbetar med affärer, bensinstationer, morgontidningar, skolor... ja, jag vet inte allt längre. Kort är det lätt att få tag på. Ofta är det förenat med bonussamlande av poäng på ett eller annat sätt.

• Hägris

Du har en poäng där det behöver ju inte ens vara på samma ställe..man för väl bara över pengar till kortkontot på det andra stället? ex ica-bank med statoilkort? Jag vet inte skillnaden på VISA och Mastercard men det ska inte vara ett onlinekort iaf.

Galenpanna skrev 2008-06-29 19:56:33 följande:
    Handelsbanken har också gratis internetbank och dessutom ingår ett maestro-kort gratis. Uttag utomlands (euro) och i andra bankers bankomater kostar dock 10kr och utomlands i andra länder än euro-länder tror jag det kostar 35kr för kontantuttag. Dessutom valutapåslag 1,5%. Visa-kortet vet jag inte vad det kostar i årsavgift men om du väljer Visa med kreditfunktion kostar varje kontantuttag 35 kr, annars gäller samma siffror som för Maestro-kortet har jag för mig (det var ett tag sedan jag kontrollerade just detta). Vill du ha Visa specifikt eller fungerar Mastercard? I sådana fall är ju som du redan fått tips om ICA-banken ett bra alternativ. Annars kan du bara ha banken för Internetbanken och välja kort var du vill. Finns många prisvärda alternativ i dag som samarbetar med affärer, bensinstationer, morgontidningar, skolor... ja, jag vet inte allt längre. Kort är det lätt att få tag på. Ofta är det förenat med bonussamlande av poäng på ett eller annat sätt.
    Men SUUUUUUUG!
  • Yinsan

Det är ingen skillnad på mastercard och visa, bara två olika märken som preem och statoil t.ex. Maestro däremot är inte samma, eller va inte när jag hade det iaf, där fanns flera begränsningar som jag fann irriterande iaf. Bl.a. fungerade det inte i alla affärer, men det kanske är ändrat nu.
    Jag har ICA och när din ICA affär är öppen är din bank öppen, inga dumma tider som till tre och så.

• Hägris

Kan man ha "bara"bank där utan kort som kostar eller måste man ha det med? Ta ut pengar kan man ju göra på ica affären om man behöver som jag förstår det.

Yinsan skrev 2008-06-29 21:19:55 följande:
    Det är ingen skillnad på mastercard och visa, bara två olika märken som preem och statoil t.ex. Maestro däremot är inte samma, eller va inte när jag hade det iaf, där fanns flera begränsningar som jag fann irriterande iaf. Bl.a. fungerade det inte i alla affärer, men det kanske är ändrat nu.Jag har ICA och när din ICA affär är öppen är din bank öppen, inga dumma tider som till tre och så.
    Men SUUUUUUUG!
  • Yinsan

Du kan ju ha ditt vanliga icakort som du laddar med pengar och tar ut, men då kan du inte betala med kortet i andra butiker utan du måste alltid betala kontant.

• Hägris

På ica MÅSTE man ha bankkort=240 kr om man vill ha internetbank... då var inte det så bra Gråter  Hittills har jag hittat ge moneybank=gratis visa skandiabanken=gratis internetbank

Men SUUUUUUUG!
  • ananda74

Skandia banken har gratis internetbank och också ett sånt där gratiskort. dessutom ger de hela 3.75% ränta på vanligt löne/service konto.

Handelsbanken har också gratis internetbank och nåt av korten.

Visa kostar alltid ca 250kr oavsett bank.

• Hägris

inte på GE

ananda74 skrev 2008-06-30 15:36:53 följande:
    Skandia banken har gratis internetbank och också ett sånt där gratiskort. dessutom ger de hela 3.75% ränta på vanligt löne/service konto.Handelsbanken har också gratis internetbank och nåt av korten.Visa kostar alltid ca 250kr oavsett bank.
    Men SUUUUUUUG!
  • sweran

jag har swedbank o betalar bara för VISA kortet. internetbanken o telefonbanken får jag gratis...
    har iofs haft det ett bra tag nu, så vet inte hur det är för de som nytecknar...

• Hägris

men det vore ju praktiskt(har ett konto där sedan förut)

sweran skrev 2008-06-30 16:52:16 följande:
    jag har swedbank o betalar bara för VISA kortet. internetbanken o telefonbanken får jag gratis...har iofs haft det ett bra tag nu, så vet inte hur det är för de som nytecknar...
    Men SUUUUUUUG!
  • Hägris

*kollar genast*

Johanna1985 skrev 2008-06-30 23:38:02 följande:
    Länsförsäkringar Bank har gratis kort och internetbank samt betalning via Internet.
    Men SUUUUUUUG!
  • Hägris

kortet var inte alls gratis men det andra var.

Johanna1985 skrev 2008-06-30 23:38:02 följande:
    Länsförsäkringar Bank har gratis kort och internetbank samt betalning via Internet.
    Men SUUUUUUUG!
  • Johanna1985

Okej. Då är det nog olika med kortavgift på deras "lokala" avdelningar. Vi behövde i alla fall inte betala något för våra. Bor i Kristianstad.

• Hägris

Ni kan ju vara en "bra" kund oxå vi hade fördelar när vi hade huslån mm. allt på samma bank. Men nu har jag inget av det..

Johanna1985 skrev 2008-07-01 12:19:10 följande:
    Okej. Då är det nog olika med kortavgift på deras "lokala" avdelningar. Vi behövde i alla fall inte betala något för våra. Bor i Kristianstad.
    Men SUUUUUUUG!
Svar på tråden Vilken är billigaste banken?