• Anonym (Me)

Vad händer när man slutar med P-piller?

Ja jag funderar på att sluta med P-piller.. har ätit dom i 9 år. Undrar vad som händer i kroppen ?

Många säger att man mår bättre..jag har ätit dom sen jag var barn i princip så jag vet ju inte alls hur jag borde må utan P-piller..

Berätta gärna vad de blev för skillnad för er ! =) Kan man gå ner i vikt kanske också ? Tänkte för alla hormoner man proppar i sig kanske har påverkat min vikt negativt.. är lite små mullig.. menar att man får mer sug o så pga alla hormoner ? hmm..

Började äta pillrena för att jag hade sån jävla mensvärk..kommer den tillbaka om jag slutar? jaja skriv om era erfarenheter.. =)

• Svar på tråden Vad händer när man slutar med P-piller?
  • Anonym (Me)

Pufffar :D

• Anonym

När jag slutade äta p-piller efter 10 år, så fick jag mycket akne, mensen blev konstig och humöret gick upp och ner. Efter ca 8 månader blev det dock bättre. Jag har inte mensvärk men ofta kommer den tillbaka om man slutar med p-piller om man hade det innan. Kan inte säga att jag efter dessa 8 månader kände någon större skillnad dock. Gick upp mer i vikt efteråt än när jag åt p-pillerna, men oftast är det nog tvärtom.

• Anonym (jag med!)

Jag ska sluta med p-piller efter den här pillermensen, så jag undrar också!

Förlåt TS, om jag lånar tråden lite.. Generad Men jag har hört att man får mycket rikligare flytningar? Någon som känner igen det?

• Anonym

Anonym (jag med!) skrev 2008-06-29 19:32:53 följande:

Men jag har hört att man får mycket rikligare flytningar? Någon som känner igen det?
    Jag hade det.
  • Anonym (Me)
    Anonym skrev 2008-06-29 19:31:03 följande:
    När jag slutade äta p-piller efter 10 år, så fick jag mycket akne, mensen blev konstig och humöret gick upp och ner. Efter ca 8 månader blev det dock bättre. Jag har inte mensvärk men ofta kommer den tillbaka om man slutar med p-piller om man hade det innan. Kan inte säga att jag efter dessa 8 månader kände någon större skillnad dock. Gick upp mer i vikt efteråt än när jag åt p-pillerna, men oftast är det nog tvärtom.
    Okej, jo de kan nog ta ett tag för mensen att bli "normal" Akne vill man ju helst slippa, men det är väl inviduellt..finns ju behandligar mm också. Tack för svaret =)
  • Anonym (Me)

Anonym (jag med!) skrev 2008-06-29 19:32:53 följande:

Jag ska sluta med p-piller efter den här pillermensen, så jag undrar också! Förlåt TS, om jag lånar tråden lite..  Men jag har hört att man får mycket rikligare flytningar? Någon som känner igen det?
    Ingen fara :P Ja men de år väl för att man får tillbaka ägglossningen ? tror det är därför =)
  • Anonym (jag med!)
    Anonym (Me) skrev 2008-06-29 19:37:10 följande:
    Anonym (jag med!) skrev 2008-06-29 19:32:53 följande: Ingen fara :P Ja men de år väl för att man får tillbaka ägglossningen ? tror det är därför =)
    Jahaaaa...  Är det därför alltså? För det låter ju inte sådär jättelockande

Vad äter du för p-piller, TS?
  • trädis

åt neovletta i åtta år... fick dålig hy när jag slutade och min klockrena cykel (som den var innan jag började me p piller) blev helt förstörd och oregelbunden. tog mig väldigt lång tid å få tillbaka äl...
    men det ordnade upp sig på tid å stunder! men jag kommer inte äta p piller igen....

BF i början av juli
  • Fru Kirta

Jag fick tillbaka mensvärken, men de är inte lika kraftiga som de var innan jag började äta piller. Slutade med piller ett år sedan, använde sedan P-ring ett halv år och nu använder jag ingenting.

• Anonym (Me)

Anonym (jag med!) skrev 2008-06-29 19:39:34 följande:

Jahaaaa...  Är det därför alltså? För det låter ju inte sådär jättelockande Vad äter du för p-piller, TS?
    Ne de låter inte så kul, jag gissaR att det är därför, men vet ej säkert. Jag äter Neovletta. Vad äter du ?
Svar på tråden Vad händer när man slutar med P-piller?