• Maria222

Hårpermanent?

Jag funderar på att permanenta håret. Jag har gjort det en gång tidigare och då blev jag ganska nöjd... hade velat att lockarna skulle bli lite större, men det var ändå ok.

Är det någon som vill dela med sig av erfarenheter och gärna bilder på sina permanenter? Kan man få sådana där fina stora lockar som t ex simpson och spears har ibland?

• Svar på tråden Hårpermanent?
  • väntar i Kina kön

Skulle inte tro det...*ler Jag tror att det använder spolar som man köper på affärerna och lägger upp håret. Ibland har de ju jätte rakt hår och det ser friskt ut och permanent förstör håret. Tro mig...*ler

Jag ville ochså ha stora lockar men det blev mest bara risbuske av allt ihop. Skulle aldrig har pentat håret, tappar jätte mycket och är jätte risigt. Gjorde det hos frissan och mitt hår var i bra skick innan.

• javalady

Det går säkert! Har också haft tankarna på permanent ett bra tag. (Har dock ganska långt hår numera och har blivit superfeg... )

Min nuvarande frisör har bra idéer och tankar och tror att det skulle bli jättebra på mig sådant som du pratar med.

Däremot var jag innan dess hos en annan av de mer "moderiktiga" frisörerna i stan där jag bor för ca ett år sedan (har likadant hår nu som då) och fick höra att "ohhh, jag skulle ALDRIG våga permanenta i sådant här hår!" det var för glansigt, för "fint", osv. "Kom absolut inte till mig" sade en av frisörerna. Då blir man fruktansvärt konfunderad... Jag har sedan jag permanentade mig första gången i slutet av åttiotalet aldrig haft några problem med mitt hår, senaste permanenten var 2000 (då var det visserligen till axlarna ungefär).

Så,mitt tips - gå till någon som VET vad de pratar om. Det kan var yngre, eller ännu hellre - äldre frisörer som verkligen VET och KAN permanenta. Se bara till att de har lite större spolar och fixa gärna lite bilder på hur du tänkt. (Det sista tipset kom från min nuvarande frisör).

Jag är sååå sugen på det, men funderar på att ev vänta över sommaren så det inte slits förmycket av sol och saltvatten (bor på västkusten ).

Lycka till!

• vänat

men om du gör en vanlig permanet hos frissan och du tycker att lockar är små varför då inte lägga upp håret på rullar av skumgummi som har en stål tråd i sig sliter inte på håret sam får större lockar och premnet med så.

Del kan då på så sätt variera lockas storlek i bland har stora i bland små.

Små premnaet locka sitter längre i håret än om de stor lockar från början. dras liksom ut med tiden.

Har själv permnat hår dock ingen bild.

• javalady

Sen kan man ha olika permanentvätskor i som håller olika länge. På mitt hår har sk rotpermanent funkat superbt! Det skall hålla typ 3 månader sägs det - inte på mig... Har haft (minst) en frisör som blev mäkta förvånad när jag hade haft permanenten lite drygt ett år och det fanns fortfarande kvar i håret!

Svar på tråden Hårpermanent?