Det går säkert! Har också haft tankarna på permanent ett bra tag. (Har dock ganska långt hår numera och har blivit superfeg...
)
Min nuvarande frisör har bra idéer och tankar och tror att det skulle bli jättebra på mig sådant som du pratar med.
Däremot var jag innan dess hos en annan av de mer "moderiktiga" frisörerna i stan där jag bor för ca ett år sedan (har likadant hår nu som då) och fick höra att "ohhh, jag skulle ALDRIG våga permanenta i sådant här hår!" det var för glansigt, för "fint", osv. "Kom absolut inte till mig" sade en av frisörerna. Då blir man fruktansvärt konfunderad... Jag har sedan jag permanentade mig första gången i slutet av åttiotalet aldrig haft några problem med mitt hår, senaste permanenten var 2000 (då var det visserligen till axlarna ungefär).
Så,mitt tips - gå till någon som VET vad de pratar om. Det kan var yngre, eller ännu hellre - äldre frisörer som verkligen VET och KAN permanenta. Se bara till att de har lite större spolar och fixa gärna lite bilder på hur du tänkt. (Det sista tipset kom från min nuvarande frisör).
Jag är sååå sugen på det, men funderar på att ev vänta över sommaren så det inte slits förmycket av sol och saltvatten (bor på västkusten
).
Lycka till!