• blomkruka

Vanlig väska istället för skötväska?

Nu är det så att jag har NOLL koll på skötväskor! Har aldrig ens öppnat en! Så jag undrar, kan man ha en vanllig väska istället? Eller är det nåt speciellt med skötväskor? Typ supersmarta fack som inga andra väskor har eller så?

• Svar på tråden Vanlig väska istället för skötväska?
  • ramlander

en ica-kasse duger bra den me!

• Me o Mike

njae det finns lite små fack i en skötväska, men inget du inte klarar dig utan!

• fabler

Den jag har från babytravel är de bra fack i sidorna för flaskor som håller lite kyl/värme. Sen är de för övrigt bra med fack på den tycker jag. Jag är super nöjd plus att den inte är så dyr.

• sofanda

Många är ju specialdesignade med många smarta fack och ibland även ett skötbädd.

Själv började jag med en vanlig väska som jag köpte på stadium...SOC. Väldigt bra. Skötbädd sydde jag ett själv.

Mina barn är mitt allt!
  • logg81

De skötväskor jag har haft har jag snabbt gjort mej av med. Det är mest förvirrande att ha 47000 fack o leta grejer i. Jag har en helt vanlig Puma-väska med 3 st fack nu. Ett stort att stoppa blöjor o ombyte i, ett mindre att stoppa mobilen o plånboken i o så ett litet innerfack till ett par panodil och näsdroppar. Mer behövs inte...

Jag och Auleen - För varandra. Mot resten av världen.
  • Kazeer

Jag är så sjukt besviken på min skötväska. Den ser stor och rymlig ut men rymmer inte ett jota. Visst finns där några praktiska fack för mobiltelefon och nappflaska men de har jag nästan aldrig använt. Jag packar i små persedelpåsar (en för blöjor, en för kläder osv) och dessa lägger jag sedan i en praktisk väska. En positiv sak kan jag nämna med skötväskan: det fanns ett underlägg som jag kan lägga sonen på när vi byter blöja. Men det ligger numera i persedelpåsen med blöjor.

Gustav 2007.03.08 ♥ ME+KZE 2002.03.28
  • blomkruka

Wow, snabba svar!

Lite blandade åsikter, tack!

• drömhus

Nej, en del skötväskor är riktigt kassa! Speciellt den Emmaljunga vi köpte som matchade vagnen. Fy säger jag bara.

Mitt bästa råd är att köpa en skötväska/väska som har axelrem OCH kan vara ryggsäck!

jag har en skötväska från Reisenthel och den är kanon! Många bra fack, liggunderlägg och rymlig. Min är svart med prickar i olika färger, tyvärr hittar jag bara denna
    blubox.se/showinfo.asp&page=2&countrs=12&size=12&method=search&alt=&sokfalt=Reisenthel&visa=

Nu när jag söker på Google.

Varför kunna ha den som ryggsäck? Du får upp den på ryggen, slipper bära snett och snedbelasta och tappa väskan när du ska bära babyskyddet till bilen. Och att ha axelrem också är ju för att kunna hänga den över handtaget på vagnen.

• Annnah

Använder min gamla väska från skoltiden. Det är en axelremsväska och har mycket fack. Skulle inte byta den mot en "riktig" skötväska. Det där med skötväska är bara påhitt för att få oss att köpa mer. Funkar med vilken väska som helst. Sedan har jag en liten handuk som jag sytt ett överdrag av plastat frotté som skötbädd. tar ingen plats alls.
    Lägg pengarna på annat!

Svar på tråden Vanlig väska istället för skötväska?