• Auris

Bra Wii spel för 3-5 åringar?

Maken har köpt en Wii i födelsedagspresent åt mig och jag tänkte det skulle kunna var kul att köpa något spel till barnen. Det finns ju jättemånga barnspel men jag har ingen aning om vilka som är bra. Någon som har tips på bra Wii-spel passande för barn i 3-5 års åldern?

• Svar på tråden Bra Wii spel för 3-5 åringar?
  • ramlander

ska så små barn spela spel?

• D med N och A

Min femåring (snart sex år) gillar Mario & Sonic at the Olympics och My Sims. :)

Sen gillar hon många av våra nedladdade spel från Virtual Console, tex Super Mario Bros 1, 2 och 3 - som jag hade på Nintendo 8-bitars när jaaaag var liten. :D

• D med N och A

"Ska"? Man får väl ta det för vad det är, en kul leksak?

ramlander skrev 2008-06-29 22:48:47 följande:
  • Vombell
    ramlander skrev 2008-06-29 22:48:47 följande:
    Hmmm, vilket bra svar på TS fråga.... eller inte!

Jag har Wii och vår son som är 3½ ÄLSKAR Mario kart! Han har även provat Super Mario Galaxy som han gillar men det har han inte fattat riktigt ännu. Han går ju omkring och tar saker och hoppar på gubbar men han har inte fattat världar och sånt. Han tycker i och för sig att det är kul ändå. Sportspelet som följer med konsolen är också kul, speciellt bowlingen.

Han spelar kanske sammanlagt 1 timme per vecka.... (så inga fanatiker behöver oroa sig för att min 3-åring spelar ihjäl sig )
  • Elli P

Jag kan absolut förstå att det finns bra saker med TV-/dataspel för barn, men TRE år??? Kom igen nu... jag tycker det är lite konstigt. Häng mig gärna, men jag tycker faktiskt det finns bättre Leksaker för barnen. Min treåring häller och slaskar med vatten, leker mamma-barn med sin docka, lagar mat, målar, sjunger och lägger pussel. Tycker inte det finns någon anledning att sätta henne framför en dator eller ett TV-spel ännu, det kommer hon träffa på ändå. Hon skulle säkert tycka det var kul, men jag är övertygad om att det finns lekar som stimulerar dem bättre mentalt.

Som sagt - jag är ganska säker på att jag trampar många på tårna nu men jag menar inte att peka finger, besserwissra eller reta upp nån, jag bara levererar min åsikt! Många kramar!

• Auris

Jag är inte ute efter en diskussion för och emot dataspel. Det får ni diskutera någon annanstans. Det jag vill ha är tips på roliga spel

• Kaldorei

fast alltså, spelar man wii rör man ju allt som oftast på sig. så wii skulle jag absolut kunna låta vår son spela sen när han e äldre. (bara 5 månader nu så... hehe)

Elli P skrev 2008-06-29 23:09:04 följande:

Jag kan absolut förstå att det finns bra saker med TV-/dataspel för barn, men TRE år??? Kom igen nu... jag tycker det är lite konstigt. Häng mig gärna, men jag tycker faktiskt det finns bättre Leksaker för barnen. Min treåring häller och slaskar med vatten, leker mamma-barn med sin docka, lagar mat, målar, sjunger och lägger pussel. Tycker inte det finns någon anledning att sätta henne framför en dator eller ett TV-spel ännu, det kommer hon träffa på ändå. Hon skulle säkert tycka det var kul, men jag är övertygad om att det finns lekar som stimulerar dem bättre mentalt. Som sagt - jag är ganska säker på att jag trampar många på tårna nu men jag menar inte att peka finger, besserwissra eller reta upp nån, jag bara levererar min åsikt! Många kramar!
Svar på tråden Bra Wii spel för 3-5 åringar?