• Fam Vollmer

KÖKSMONTERING av ikea. Någon som köpt denna tjänst?

Som sagt någon som när ni beställt kök från ikea även haft deras hjälp att montera?

Skulle vilja veta ungefär vad det kan kosta.

Amor aeternus ab imo pectore ♥ Dante -05 ♥♥ Fritz -07 ♥
  • Svar på tråden KÖKSMONTERING av ikea. Någon som köpt denna tjänst?
  • Fam Vollmer

puffar inför natten o hopppas på många svar imorron

• Jesster

Ja, vi gjorde det. Vi (min man) monterade alla stommar själv så kom snickaren hit och satte upp hela köket, kaklade och satte på alla handtag och lister o.s.v.

Allt tog 2½ dag och han tog mindre betalt än IKEA hade rekommenderat. Har för mig att han tog 13 000:-

♥ v.38 ♥
  • Fam Vollmer
    Jesster skrev 2008-06-30 09:05:01 följande:
    Ja, vi gjorde det. Vi (min man) monterade alla stommar själv så kom snickaren hit och satte upp hela köket, kaklade och satte på alla handtag och lister o.s.v.Allt tog 2½ dag och han tog mindre betalt än IKEA hade rekommenderat. Har för mig att han tog 13 000:-
    Du menar alltså att din man själv skruvade ihop alla skåpen o sen gjorde ikea gubben resten?!?! Dom sätter alltså kakel oxå wow vad perfekt. O 13.000:- va ju inte så farligt.
    Hur många skåp har ni i ert kök då om jag får fråga?
  • Jesster

Vi har 22 skåp har jag för mig. 21 eller 22. Min man hjälpte till att att sätta dit skåphandtagen också.
    men snickaren gör gärna ALLT jobb, men då tar det ju längre tid och blir lite dyrare Skittrevlig snickare för övrigt.

♥ v.38 ♥
  • Fam Vollmer

Ok vi har bara 11 skåp så om jag räknar med 13´borde det iaf inte bli dyrare. Jag kan ju skruva ihop skåpen i värsta fall men helst vill vi lägga allt på snickaren som kommer. Vi ska tapetsera o sätta panel själv o riva ett bvadrum så vo känner att vi har o göra ändå
    Tack för hjälpen. Håller tummarna att maken tycker att det e ett ok pris.

• Yrslan

Men ni måste ta reda på priset INNAN, men snickaren, samt skriva avtal så ni inte råkar ut för tråkigheter.

• Fam Vollmer
    Yrslan skrev 2008-06-30 10:28:01 följande:
    Men ni måste ta reda på priset INNAN, men snickaren, samt skriva avtal så ni inte råkar ut för tråkigheter.
    Står på ikeas hemsida att man får ett prel pris när man bokar sitt kök men att det fasta priset inte kommer förrens dom är färdiga Hur gör man då?
  • Jesster
    Fam Vollmer skrev 2008-06-30 10:33:34 följande:
    Står på ikeas hemsida att man får ett prel pris när man bokar sitt kök men att det fasta priset inte kommer förrens dom är färdiga Hur gör man då?
    Det slutliga priset kommer inte att ändras jättemycket. IKEA satte 16 000:- för oss och det kostade 13 000:- t.ex.
    ♥ v.38 ♥
  • SVejsan

Men jag skulle rekommendera er att skruva ihop stommarna själv. Enkelt!! Snickarn tar rejält betalt att göra det också... (då är det lika bra att köpa köket från någon annan med fördiga stommar...), har för mig att bara det skulle kosta 13000-16000 utifrån den offerten vi fick från den av IKEA rekommenderade leverantören... Och storleken var väl som ett standardkök...
    Priset kan ändras beroende på hur mycket underarbete snickaren måste göra, hur mycket tid som bara är "tajming"-tid, han står och väntar på rörmokare/elektriker.

• Fam Vollmer
    Jesster skrev 2008-06-30 10:36:43 följande:
    Det slutliga priset kommer inte att ändras jättemycket. IKEA satte 16 000:- för oss och det kostade 13 000:- t.ex.
    Jaja det va ju en positiv ändring men man kanske ska räkna med att det kan bli dyrare ändå känns ju då bara bättre om det i slutet blir billigare.
Svar på tråden KÖKSMONTERING av ikea. Någon som köpt denna tjänst?