• Hallonböna

Skulle du välja att få tvillingar om möjligheten fanns?

Låt säga att det fanns ett piller receptfritt på apoteket för ett överkomligt pris, som du enkelt tog utan biverkningar vid ett tillfälle innan ägglossning och detta piller gjorde att två ägg garnaterat mognade och gav dig möjligheten att bli gravid med tvåäggstvillingar.
    Skulle du ta chansen?

(¯`°?.¸.?:*¨¨*:?.♥.?:*¨¨*:?. Mammas Gullgryn .?:*¨¨*:?.♥.?:*¨¨*:?.¸.?°´¯)
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Skulle du välja att få tvillingar om möjligheten fanns?
  • Kakan83

Nej. Hade det blivit tvillingar av naturen så hade det varit välkommet, men annars nej tack.

• MammasälskadeMinna

Nej, vill inte ha tvillingar om jag får välja, men hade det blivit hade dom varit välkomna.

• LML

Nej tack. räcker med en åt gången.

• bebbe made in italy

ALDRIG!!!!!!!!! De som får tvillingar måste ju vara såå starka, jösses fattar inte hur jag skulle klara att ta hand om 2 barn samtidigt, så aldrig i livet. Jag skulle gärna ta piller som motverkar tvillingfödsel då vi har det i släckten å det e en stor skräck att bli gravid med tvillingar.

Mamma till världens sötaste lilla docka
  • små fötter

Känns konstigt att mixtra med naturen sådär.. Fundersam 
    Jag är glad för de enäggstjejer jag har! (som kom till utan piller från apoteket )

Fideli och Lily har varsin egen skyddsängel
  • danitra

NO WAY!!

Jag hade på allvar mardrömmar om det under graviditeten!

• små fötter
    bebbe made in italy skrev 2008-06-29 23:26:58 följande:
    ALDRIG!!!!!!!!! De som får tvillingar måste ju vara såå starka, jösses fattar inte hur jag skulle klara att ta hand om 2 barn samtidigt, så aldrig i livet. Jag skulle gärna ta piller som motverkar tvillingfödsel då vi har det i släckten å det e en stor skräck att bli gravid med tvillingar.
    Suger åt mig lite av det där
    Fideli och Lily kom 25/4 -08, två stolta syskon i himlen vakar över er
  • skåne tjej

Hell no, kan ju gå och färga håret grått och börja kedjeröka med en gång (så att man blir fårig och grådassig i ansiktet)...

First God created man, then he had a better idea...
  • Ofir1

Åh, vilken svår fråga.
    Att få tvillingar är det bästa som har hänt mig och jag är så lycklig över att vi fått den chansen.
    Men jag skulle inte kunna "önska" mig tvillingar när jag vet vilka extra risker det medför under graviditeten och förlossningen. Så svaret är nej.
    Varför vill man utsätta sig själv och barnen för massa risker.
    Men om den faktorn inte fanns så skulle jag gärna få tvillingar igen.

♥ Ofir1 + Darkest July ♥ Elly & Nadja, födda 29 okt ♥
Svar på tråden Skulle du välja att få tvillingar om möjligheten fanns?