• AnnaCelis

    Hypotyreos -> Levaxin -> Utebliven mens?

    Hej!
    Har ganska nyligen fått konstaterad hypotyreos och fått börja äta levaxin. Började på 50 microgram, men fick snabbt höja till 100 microgram. Senaste provvärdena var TSH 25 samt T4 14. Ska ta nya prover om en vecka för att se om det blivit bättre.

    Nu till frågan. När jag började med levaxinet verkar det ha blivit något skumt med mensen. Just nu är jag inne på dag 36 utan att mensen har kommit. Är det något som är vanligt? Är det några andra "sköldpaddor" som fått problem med mensen när ni började er medicinering? När kom allt igång igen?

    Tack för svar!

  • Svar på tråden Hypotyreos -> Levaxin -> Utebliven mens?
  • AnnaCelis

    Hej igen, jag ska kika in på den sidan, tack.

    Strul vid överfunktion? Fast det är en underfunktion jag har. Håller med om att det påverkar kroppen och själen, har varit så vissen sista tiden. Jag hoppas det kan ljusna lite snart i och med att jag fått medicinen...

  • yeahcarro

    Jag slutade med p-piller samtidigt som jag började äta levaxin men min mens kom tillbaks efter 4 veckor. (då hade den hållt sig borta i tre år)

  • AnnaCelis

    Är inne på dag 38 nu, fortfarande ingen mens. Men känner mig något piggare. Alltid nått!

Svar på tråden Hypotyreos -> Levaxin -> Utebliven mens?