• tulipanrosen

Jag är missnöjd med dagis,än på invänjning-vad tycker ni?

Min lille son ska nu börja på dagis. Jag är fsklärare själv men jobbar med handikappade nu. Han är mitt första barn och jag vill att han ska ha det jättebra. Men, de har inga samlingar! De går ut direkt efter frukost och är ute till lunch. Sen så går de ut igen, eller "stannar" eftersom de sover i vagnar ute. Sångstund 1ggr/mån på ett annat dagis bredvid. Jag känner mig missnöjd för jag vill att han ska sjunga, lära sig lekar och känna igen sina kompisar var de sitter i samlingen osv allt det där. Men de är bara ute och det känns inte som det är någon ordning. Det kommer bli ändring när han byter avd till de större. Och jag vill inte byta dagis. Vad ska jag göra??? Har påpekat vikten av samlingar en ggr. Ska jag säga mer? Är det igentligen så himla viktigt? Jag skulle ju vilja ha det om jag jobbade där, men han får det ju när han blir lite över3 år. Tycker ni jag ska vara tyst och låta det vara bra som det är? eller? Vill ju inte att de ska tycka jag är jobbig sen går det ut över min son....

• Svar på tråden Jag är missnöjd med dagis,än på invänjning-vad tycker ni?
  • SC o EP

Jag är också förskollärare (fast mammaledig just nu) och förstår vad du menar. Har du frågat varför de inte har samlingar, det kanske finns en bra anledning. Där jag jobbar har alla en liten samling varje dag, även de allra minsta och så har hela huset (5 avdelningar) gemensam sångstund en gång i veckan då förskolechefen spelar gitarr Personligen hade jag nog bytt förskola om jag inte hade känt förtroende för personalen för barnet känner nog av det och det blir ju inget kul!

• Pooh

också fskl. (men mamma ledig.)