• soderblondie

Har hugg i ryggslutet. Hur känns förvärk resp foglossning??

Har haft skitont i ryggslutet hela dagen. Nu ligger jag i sängen och det känns som knivhugg i ryggen.

Har för några veckor se'n haft foglossningar på insidan av låren och de kändes inte då jag låg still.
    Tror jag haft sammandragningar (samma sak som förvärk?) om jag går och det kommer som ett hugg i sidan/magen som liknar håll eller kraftig mensvärk.

Så vad kan dessa hugg i ryggen va??

• Svar på tråden Har hugg i ryggslutet. Hur känns förvärk resp foglossning??
  • castillo

vet inte vad det kan vara men troligen någon slags ryggbesvär av graviditeten, tror itne att det är förlossningsvärkar. dem käns i början som mensvärkar och håller några sek till nån min sen går över och är dem äkta så är dem regelbundna, sen övergår det till kraftig smärta men det känner du då det är sama värkar men som bler kraftigare och kraftigare. under mitt värkarbete hade jag aldrig ont i ryggen som ett hugg, bara i slutet men då gör det så kraftigt ont att man åker in till sjukhuset . kom ihåg att jag skrek varenda gång det kom en värk och då har jag endå en väldigt hög smärtgräns, men kommer det regelbundet eller ? håller dem länge?
    vilken v är du i?

• soderblondie

ok så förlossningsvärkar känns som förvärkar fast starkare och mer regelbundet? och mer i magen?

det här är som en konstant molande värk och hugg emellanåt. var skitjobbigt att gå eller sitta idag. Jag är bara i v33 så vi får väl hoppas att Lillis vill va kvar därine lite till. Det kanske har med ischias att göra?

• castillo
    soderblondie skrev 2008-06-30 01:32:39 följande:
    ok så förlossningsvärkar känns som förvärkar fast starkare och mer regelbundet? och mer i magen? det här är som en konstant molande värk och hugg emellanåt. var skitjobbigt att gå eller sitta idag. Jag är bara i v33 så vi får väl hoppas att Lillis vill va kvar därine lite till. Det kanske har med ischias att göra?
    presic och du känner på magen att den drar ihop sig. och man har absolut inte ont hela tiden melan värkarna är det som inget har hänt sen kommer värken och det gör vädigt ont i några sek till nån min sen går det över och känns inget alls.
    men gå inte och sitt inte ligg istället. villa mycket isåfall det skulle vara på gång då du behöver mycket krafter. men är du fortfarande osäker så ring förlossningen och be om råd. du kan ta alvedon också för ryggen skadar inte barnet. tror itne man kan ta iprem eller nått spnt då får du ringa och kolla. kommer inte ihåg vilka man inte kunde ta under graviditeten. men alvedon går bra.
    lycka till
  • soderblondie
    castillo skrev 2008-06-30 01:38:49 följande:
    presic och du känner på magen att den drar ihop sig. och man har absolut inte ont hela tiden melan värkarna är det som inget har hänt sen kommer värken och det gör vädigt ont i några sek till nån min sen går det över och känns inget alls.men gå inte och sitt inte ligg istället. villa mycket isåfall det skulle vara på gång då du behöver mycket krafter. men är du fortfarande osäker så ring förlossningen och be om råd. du kan ta alvedon också för ryggen skadar inte barnet. tror itne man kan ta iprem eller nått spnt då får du ringa och kolla. kommer inte ihåg vilka man inte kunde ta under graviditeten. men alvedon går bra. lycka till
    ok tack tack. ska försöka sova, det brukar ju va bra medicin. natti
Svar på tråden Har hugg i ryggslutet. Hur känns förvärk resp foglossning??