Underhållsbidrag, vad gäller?
Nu har jag lusläst F-kassans hemsida flera gånger angående underhåll, bidrag och stöd. Men jag blir inte riktigt klok på vad som gäller. Väntetiden via tel är nu 33 min!!!
Nu till min fundering: Jag betalar underhållsbidrag för tre barn. Nu har två stycken, mina äldsta som är tvillingar, tagit studenten och båda arbetar. De fyller 19 år nästa månad.Båda har tänkt studera vidare till hösten på universitetsnivå. Är jag fortfarande skyldig att betala underhållsbidrag? Pappan säger att han pratat med F-kassan och att jag fortfarande ska göra det så länge de inte tjänar över 48000 i månaden. Detta går att läsa under underhållsstöd men men inte under bidragsdelen. Till saken hör också att den ena tvillingen haft egen lägenhet sedan hon var 17 år som pappan betalat och att hon är skriven hos pappan.
Att jag är skyldig att bidra till deras försörjning är självklart för mig. Det som irriterar mig är att barnen anser att deras tjänade pengar ska gå till prylar och nöjen. Den ena har beställt en kamera för 15000kr, "nu när hon har råd".
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-06-30 10:39
48000 i månaden?, Naturligtvis ska det vara om året.