• Anonym

Min hyresräkning, hjälp tack!

Vad menas när de står så här?

" Medelande till hyresgästen.

Makulerad, betalas via autogiro"

Vad bettyder de?

• Svar på tråden Min hyresräkning, hjälp tack!
  • snappi81

Att den kommer dras med autogiro från ett konto du anmält.

*För att komma vidare, måste man orka blicka framåt!*
  • Snart sommar

Att pengarna dras via autogiro, du behöver inte göra något för att hyran ska betalas. Förutsatt att pengar finns på kontot .

• Anonym

Snart sommar skrev 2008-06-30 09:34:26 följande:

Att pengarna dras via autogiro, du behöver inte göra något för att hyran ska betalas. Förutsatt att pengar finns på kontot .
    Om de inte finns pengar där då, dras de när pengarna kommer in då istället? den skulle dras idag och pengarna kommer in såför ja hunnit lösa in utbetallningskortet
  • snappi81
    Anonym skrev 2008-06-30 09:38:05 följande:
    Snart sommar skrev 2008-06-30 09:34:26 följande: Om de inte finns pengar där då, dras de när pengarna kommer in då istället? den skulle dras idag och pengarna kommer in såför ja hunnit lösa in utbetallningskortet
    Det är olika från olika företag, vårt hyresbolag drar inte om beloppet om det fattas men däremot finns det företag som söker efter pengarna med jämna mellanrum. Ring dit hyresbolag och fråga så du inte får några problem!
  • Anonym (mamma)

finns inte pengarna där den dagen de ska dras får du nog ett tillägg på en räkning sen för när de gäller hyran måste man se till att de finns pengar,dom brukar vara senhård på den saken o dom brukar kolla en gång sen brukar dom faktiskt skicka till inkasso om du inte hyr privat eller har väldigt snälla hyresvärdar.

• Anonym

Anonym (mamma) skrev 2008-06-30 10:00:21 följande:

finns inte pengarna där den dagen de ska dras får du nog ett tillägg på en räkning sen för när de gäller hyran måste man se till att de finns pengar,dom brukar vara senhård på den saken o dom brukar kolla en gång sen brukar dom faktiskt skicka till inkasso om du inte hyr privat eller har väldigt snälla hyresvärdar.
    Men de kommer in senare idag, de är idag den ska betalas, men vräksman driekt då eller?
  • Anonym

ring till din hyresvärd.. lättare än att sitta å giss ahur ditt hyresbolag gör..

• Anonym
    Anonym skrev 2008-06-30 10:33:57 följande:
    ring till din hyresvärd.. lättare än att sitta å giss ahur ditt hyresbolag gör..
    ja självklart vore de lättare, men jag vågar inte....:( jag skämms och vet dessutom inte vart jag skulle rijmga...
    De är lixom 100 spänn som fattas för jag ska betala för en bord
  • snappi81
    Anonym skrev 2008-06-30 10:38:37 följande:
    ja självklart vore de lättare, men jag vågar inte....:( jag skämms och vet dessutom inte vart jag skulle rijmga...De är lixom 100 spänn som fattas för jag ska betala för en bord
    Så du tycker det är bättre att betalningen går till inkasso än att du får skämmas lite?? Förvånad 
    Och du ringer ju bara till ditt hyresbolag, det måste du väl veta vilket det är!?
  • Snart sommar

Vad är det som är skämmigt att ringa om? Finns nummer på räkningen, dom lär ju annars slussa dig vidare.

• Anonym

nej de va inte så farligt at ringa hon va trevlig och föstånde, och de skulle ev dra de imorgon annars får jag göra en egen betalning...

• snappi81
    Anonym skrev 2008-06-30 10:48:05 följande:
    nej de va inte så farligt at ringa hon va trevlig och föstånde, och de skulle ev dra de imorgon annars får jag göra en egen betalning...
    Se då va det löst! Bara att ta sig i kragen!
  • Anonym
    snappi81 skrev 2008-06-30 10:49:54 följande:
    Se då va det löst! Bara att ta sig i kragen!
    Hehe jaa och fy så mycket lättare de vart att andas nu
    Tack fö hjälpen
  • snappi81
    Anonym skrev 2008-06-30 10:51:18 följande:
    Hehe jaa och fy så mycket lättare de vart att andas nu Tack fö hjälpen
    Kanske inte va så mycket till hjälp men du löste det ju iallfall!
  • Anonym
    snappi81 skrev 2008-06-30 10:52:17 följande:
    Kanske inte va så mycket till hjälp men du löste det ju iallfall!
    Hehe aa men utan pepping från dig hade jag inte ringt :P
Svar på tråden Min hyresräkning, hjälp tack!